|
|
|
|---|---|
|
hej ska byta brensintank på en bmw 318.... någon som har några tips innan man börjar....... mvh johan | |
|
Rätt knepigt.. Du bör ha tillgång till en bra lyft, att ligga under är tveksamt. Själv skulle jag lämna in, inte värt besväret och bensinångintaget... En verkstad kan hantera lukten. Bensin i garaget och ligga under bilen på hor... vagn är ingen skoj. Men... 1 Avgassystem bort 2 kardan bort ( märk upp den så att du sätter tillbaka den exakt som den satt - samma hål bild) "tror jag" 3 ta bort tanklocket - tar bort ev tryck i tanken samt släpp ut överskotts tryck någon stans i slangsystemet 4 koppla ur slangarna och kablarna till tanken på ovansidan dvs slit bort baksätet och skruva av högra inspektionsluckan. 5 under bilen igen och ta loss slangen till påfyllningen och därefter bort med tanken Montera tillbaka i omvänd ordning. Men jag skulle inte göra det själv.. hitta en allbilsverkstad så gör de det för ca 4-5 k inklusive tank, passa på att byta mellanlager också (det gjorde jag hos verstan) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.