AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
475

Hur kollar man upp..

powder
..att momsen e betald på bilen i Tyskland av förra bilägaren så man inte blir skyldig att betala den två ggr? speciellt om han ägt/tagit den på ett firmanamn som leasingbil och sedan kanske gått i KK.

Har någon bra tips?
Robert.O
Nervös?

powder
bara vetgirig :)
MD
298
MDcruiser
545iA Touring -05
525iA Touring -02
Du kan ju alltid ringa svenska skattemyndigheten, men varför väcka den björn som kanske sover? ;-) Du har ingen anledning till oro, du kan aldrig krävas på de pengarna. Det är det företaget som köpt bilen av den tyska handlaren som är skyldig pengarna om det finns en momsskuld. Skatteskulder går inte i arv.
MDcruiser:
Är du säker på det? Jag har för mig att skulderna följer med bilen.

mvh
Berg

"Jag tror att det finns en marknad i världen för kanske fem datorer."
IBM:s styrelseordförande Thomas Watson 1943.

Robert.O
MD crusier är säker men inte jag, Jag är säker den dagen vi har ett hg avgörande på saken, inte förr.

R

netsix
MDcruiser har rätt. Annars hade det varit hundratals bilköpare som hade fått betala momsskulder för det är så många firmor som gått i kk med vilje för att inte betala någon moms. Tyvärr är det många firmor idag som sätter det i system, funkar kanske ett år eller ett halvt sedan går dom i kk för att en månad senare öppna i nytt namn.

/netsix
Robert.O
HD avgörande , alternativt regeringsrätt skulle det ju va,beroende på vemsom stämmer.., flåt..

R

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.