|
|
|
|---|---|
|
Tja!!! På polarens BMW slå lyser ABS lampan har kollat främre givarna utan resultat. Nån som har nå bra förslag vad man ska göra sen... E-36 92a. 318. | |
| Kontrollera att ABS fungerar som det ska, provbromsa på halt underlag helt enkelt. Fungerar det inte är det kanske läge att ta en titt på om det är något som är trasigt. | |
|
Tjena! Jag hade en 318 is -93 som jag hade samma fel på. Då var det extremt lite glapp i en kontakt som satt i mitten i motorrummet ungefär, lätt nåbar uppifrån när man öppnar huven. I mitt fall var det bara att vicka den i rätt läge och sedan spänna fast den med buntband. Värt att testa i alla fall. Har för mig man fick starta om innan den slocknade... Jag jobbar inte som mekaniker, märks det? :-) Carl |
|
|
Det kan vara någon av de bakre givarna som är trasiga. Fungerar hastighetsmätaren? Har för mig att denna utnyttjar samma givare som någon av bakre givarna. Om det är vänster eller höger är jag osäker på men sök på forumet, vet att detta diskuterats till leda på ex 5-serieforumet. mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 Renault gör sig bäst på flaska med svart etikett :-) |
|
| Om han kan tänka sig leva utan ABS på en så pass "äldre" bil så kan man ta bort varningslampan i instrumenteringen så är SBP problemet löst. Billigaste lösningen är det nog i alla fall... ;-) | |
|
PowerMac: det är ju inte hela sanningen! tar man bara bort lampan får man nog nerslag om bes. människan är uppmärksam! lampan skall ju tändas när man slår till tändningen, för att vara tänd i ett par sekunder (då systemet testar sig själv) och sen slockna om inga fel föreligger) och sen slockna..tänds den inte alls så verkar det ju skumt! MVH Johan K |
|
| hallå där bmwfreaken...jag besiktade min föra 325a 2ggr med lampan ur plockad inga problem ...bara så du vet .... | |
|
Fungerar inte indikeringslampan för ABS-systemet bedöms det på samma sätt som om lampan varnar för fel i systemet. Naturligtvis krävs att bristen upptäcks för att den ska kunna bedömas... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
| Host, jo jag har också besiktigat med framgång utan lampa. Det är inget man tänker på om man inte är "BMW-kännare". Fast nog vore det bättre att få igång ABS... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.