|
|
|
|---|---|
| När jag köpte bilen så var huven bortplockad och därmed så var spolarvätskan urkopplad, nu fattar jag inte hur de ska kopplas in. Det konstiga är att det finns 2 behållare med en pump på varje. Sen hänger det en lös pump bredvid också. Nån som har några bilder eller nån beskrivning på hur det ska vara?? | |
| antar att en är för framrutan och den mindre för spolarmunstycken på hel/halvljuset. | |
|
Om jag inte mins fel.. Den ena behållaren skall innehålla ngn form av koncentrat och den andra vanlig spolarvätska. När du trycker in vindrutetorkarspaken skall det komma koncentrat och när du drar den till dig skall det komma vanlig spolarvätska. Båda skall gå till både ljus och framruta, paralellkopplade. Det finns bara ett munnstycke. Tror jag.... E |
|
| Det är just dom där 3 olika pumparna som är de jobbiga. Fattar inte varför de är 3. | |
|
jag har bara två pumpar i min 318 is 90 E |
|
|
E, du minns ganska rätt Den lilla behållaren skall/kan innehålla BMW´s eget specialrengöringsmedel (pump 1). Själv kör jag med lite mer koncentrerad spolarvätska. Den stora behållaren är för vanlig spolarvätska (pump 2). När man "trycker" på spaken (inåt mot rattcentrum) sprutar det specialrengöringsmedel knappt en sekund följt av ett antal sekunder med vanligt spolarvätska. Nackdelen med spolsystemet på lyktorna (förutom att torkarna där inte fungerar på min bil) är att de varje gång spolar en sekvens som gör att spolarvätskan tar slut snabbt. Lindqvist_R: Jag känner inte igen det där med en tredje spolarpump. Får gå ut och kolla på bilen. |
|
|
Samma som på E28: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Där har vi lösningen från Erikw. Tur att jag gick ut och kollade på bilen iallafall, jag missade en parkeringsbot tack vare det. |
|
| Hmm då måste de va nå hemmapul den där 3:e pumpen då, eller så har dom köpt ny huv som de hängde en pump kvar på lr nåt....jaja, ja får gå ut och pula lite. | |
|
Lindqvist_R: Det sitter tre pumpar på alla svenksålda bilar. "Svenska" huvar har två slangar upp till munstyckena där det sitter dubbla t-kopplingar med backventiler. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
varför? finns det nån vettig anledning eller kan man bara skite i den tredje pumpen? mvh Erik Jakobsson Enligt Haynes är man "Proffesionell mekaniker" =) |
|
|
Se Erikw´s länk ovan En till vanlig spolning En till intensivrengöring och slutligen en till lyktorna |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.