|
|
|
|---|---|
|
Tjenare... Har ett problem som går mig på nerverna .. Min bil går riktigt ojämnt på tomgång samt att när jag kör med den så rycker den lite vid 2000 varv.. Bilen slukar även bensin ligger typ på 2 liter när man kör 110 på motorväg.. Detta problem hade jag för några månader sen men helt plötsligt gick bilen bra igen i nån månad... men nu har den helt flippat ur igen... Need help..... 320 E36 -92 | |
TobbeBMW |
Har du haft batteriet borta så kan den gå dåligt innan den ställer in sig igen så att säga, har du inte haft batteriet borta så kan det bero på ett flertal olika saker, dåliga tändstift, skitigt luftfilter, trasig LMM (luftmängdsmätare) har du kört med öppet filter så tenderar LMMen att gå sönder. Kan även bero på trasig lambda eller skadade kattar. |
|
LMMen var sitter den ?? |
|
|
Syresensorn (lambdasonden).... Gick på min 325 jag hade. Pendlande tomgång och hög förbrukning var symptomen. |
|
| Vad kostade det att fixa?? Anders S. | |
|
Har exakt samma problem på min 325 92 E36. Ojämn tomgång och slukar över 2l milen och höga avgasvärden sen förra året och det luktar lite granna bensin. Tacksamm för svar! |
|
|
Du måste ha glappkontakt till någon givare eller tändning, eftersom den tycks laga sig själv emellanåt. Nisse |
|
|
Lyten den här tråden för jag har fått exakt samma problem på min E36 325i -95 Hur mäter man upp LMM? |
|
|
LMM och Lambda är inte så lätta att mäta upp utan manualer och rätt utrustning. Oftast behöver man provbyta mot en känd riktig enhet för att vara säker. På symptomen ovan skulle jag även kolla upp ev. sprickor i gummidetaljer och slangar på insugssidan. FP |
|
|
soppa i insuget och drar mycket + orkeslös skulle jag säga är nödprogrammet. ska ut och mäta LAMBDAn nu tänkte jag iaf |
|
|
kolla så bilen inte drar tjuvluft typ trasig slang till insug, är rätt vanligt fel på bmw vad jag hört. hade det på min, men blev som ny med en ny slang efter lmm ner till insuget :) |
|
|
hade du soppa i insuget, hög förbrukning och pendlande tomgång då? www.535twinturbo.com |
|
|
bilen gick dåligt på tomgång (pga tjuvluft) lurar motorn lmm, det blev tändfel på 3 tändspolar. den drog troligast mer bensin oxå. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.