|
|
|
|---|---|
|
Tjena Går och funderar på en 750 E32. Vad skall jag kolla vid köpet? Motor, växel etc etc...? Kom gärna även med era synpunker på bilen i sin helhet. Tack Support Your Local Big Red Machine! -or else- Hells.A. NOMADS FINLAND | |
|
Kolla så att motorn går jämt och att lådan växlar som den ska. Kolla också om det är någon rost på den för det är skandal att ha det på en sådan bil. Också viktigt att kolla om det läcker olja från den, om det gör det så kolla varifrån det kommer i sådana fall. Försök att prova bilen ute på en stor väg för att se till så att den går bra i fart och kolla också så den inte rycker för länge, men kom ihåg att det är ganska kyligt ute nu så det är normalt att de rycker ett tag. Klimatanläggningen, kolla att den kyler bra och så att all utrustning funkar bra, om inte bilen är väldigt billig. Då brukar en del grejer inte funka som det ska, men det går att fixa det mästa. Sedan får man räkna med en del utgifter för service och slitagedelar, men det är ju självklart. Jag kan rekommendera att importera en 750i, har själv gjort det och min är helt rostfri. Den har fått gå på de vägarna som den är gjord för. Det finns säkert fina exemplar i Sverige med, men akta dig då för rost som sagt var. Annars är en 750i en helt underbar bil att äga, tycker åtminstone jag. //Schnitzer |
|
|
Jag menar ryker, inte rycker. Rycker det kan det vara allvarliga problem. //Schnitzer |
|
|
OK, tack. Skall gå och se på en imorgon. Support Your Local Big Red Machine! -or else- Hells.A. NOMADS FINLAND |
|
|
Du är inte me va? finns vridet behövs ingen turbo |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.