|
|
|
|---|---|
| jag hör ett rasslande ljud frän motorn vid 3000 varv och uppåt, kan det vara att kamkedjan låter så? | |
|
Det kan vara spännarna till kedjan, om så är fallet bör du omedelbart uppsöka verkstad. Det är en av dom få sakerna jag har lärt mig som nybliven bmw-ägare, annars står man där med en väldigt....."långsam" bmw. |
|
| ska kolla det omedelbart.tack för det. | |
|
byt kedjesträckaren, slutar det inte låta byt kamkedjan. mvh calle |
|
| kollade idag hos en BMW expert och han sa att insugningen låter lite så, kamkedjan lät perfekt sa han, rasslande kom från insuget och var ej farligt. ska låta så sa han. | |
| Det var goda nyheter, men varför låter insuget så? Jag kan inte påstå att jag tycker det låter normalt med ett insug som "rasslar". | |
| ne det förstår jag inte heller, han sa att det ska låte så vid insuget vid 3000 varv och uppåt | |
|
Jag har likadant ljud i mitt insug vid ca 3000prm. Dock så märks det som mest när jag har sportfilter på bilen och ligger på ca 2000rpm och trycker plattan i botten då märks det som mest. Ligger jag på 700rpm och gör likadan så märks det nästan inget. Kan det vara nått spjäll som öppnas eller nått? MVH |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.