|
|
|
|---|---|
Smiley© |
Som rubriken lyder så undrar jag vilken bussning som är hårdast mellan M5 E34 och 750i E32? Jag har läst att många sätter i 750 bussningen i sina "vanliga" E34or, men vinner man nåt att sätta såna i en M5? Ska byta dom på min bil i dagarna så jag vill köpa den hårdaste bussningen så håller den nog länge å ger kanske bättre vägegenskaper. /Thomas |
Smiley© |
Ingen som vet? Tänkte byta i helgen, så om jag inte får nåt vettigt svar får det nog bli M5ans bussning. Den borde vara minst lika bra som 750i'ns tycker jag. 750i'n är bara ca 50 kg tyngre så bussningen borde inte vara hårdare än M5ans bussning bara för den lilla vikt skillnaden, och M5an har ju sportchassi och 750i är väl lite mer gubbräser/glidarbil, så min slutsats är att M5 bussningen borde vara hårdast enligt min teori. Nån som tror min teori håller?? /Thomas |
|
Vet i alle fal att 750:s bussning har en grön förstärkning som inte M5:ans har. Se bild: Länk |
|
|
750i-bussningarna är en 'uppgrade' för 'hård' körning med många inbromsningar m.m., de är hårdare och sätts in av många men de behöver inte vara 'bättre' för det, det beror som vanligt på, om jag minns rätt så slitts de snabbare ?? fråga mig inte varför...... |
|
|
Lite tips: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.