|
|
|
|---|---|
|
Har bytt min skärm till en 16.9 och har bara 4:3 bild, dvs svarta fält på båda sidor om bilden, detta gäller även i navigationsmode eller om jag bara har meny bilden uppe, tv bilden är i 4:3 men det är ok för videomodulen är inte bytt. Navidatorn är en mk4 (dvd). Styr videomodulen hela bilden inte bara tv bilden? Trodde att det andra skulle visas i 16:9 format.!!!???Måste jag byta videomodulen också för att få navigationsbilden i 16:9 format? .Har gjort ett antal försök med att göra spänningslöst för att se om systemet "bootade" om sig men utan resultat. Måste den kodas om på bmw, navidatorn kommer från en e-46 och skärmen från en e-39. Tacksam för hjälp | |
|
Tyvärr så måste du byta Videomodulen. Om du kopplar bort Videomodulen och kör skärmen rakt in i MK4 enheten kommer du få 16:9 Format. mvh ALF |
|
|
jo, jag har blivit införstådd med detta dilemma, lustigt att videomodulen även krånglar till det för det andra som inte har med tv'n att göra. Om jag fattat saken rätt så är det den blå kontakten på videomodulen som ansluts på navigatorn så blir det fullsize på bilden men tv'n försvinner då. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.