AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
733

Kassett-låda, byta ut mot vad?

Hej!

Under armstödet finns det ju ett fack som i min bil innehåller en massa kassett-fack. Idag finns det inte såå många kassetter som man känner att man behöver ha med sig i bilen jämt och ständigt faktiskt, vad kan man sätta dit istället?

Finns det någon standard-insats man kan sätta i istället?

Mvh
Marcus
(Glömde nämna att det är en E38 det rör sig om)
HE
46
HEJOHÅ
740 IA -97
535 dT -11
Hej!
Japp! Det finns ett fack. Jag har bytt ut mitt till ett kassett fack nyligen.
Hälsn Peter
Det är alltså ett fack som man köper av den lokale BMW handlaren?
HE
46
HEJOHÅ
740 IA -97
535 dT -11
Ja det är det. du kan kolla i ETK
Gå in på center console i etk så finns det art nr där.
Hälsn Peter
Ras.mus
51 16 8 161 569 heter den tror jag. Har tänkt köpa en sån själv! Ska enligt ETK med € kosta runt 13€ vilket jag tycker verkar mystiskt billigt...
Jag byggde ett fack själv i mitt armstöd, två stora whiskeyglas och två små plus en kvarting ryms snyggt liggandes i små fack:-)
Kanske ska säga att det är en e32 och det var armstödet bak alltså. Det kassetfack som är i mittkonsollen fram i min är borttaget och är bara ett förvaringsfack idag.
Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
Jag har en E38 med kassettfack, är ruskigt sugen på att byta det mot ett förvaringsfack. Var på BMW idag och kollade, 160 kr ska de ha för en dylik pryl. Kan vara värt pengarna! Vet någon hur monteringen går till (dels löstagning av kassettfacket, dels insättning av det nya)...
Ras.mus
Jag bytte i förra veckan. Det är bara att rycka ut det gamla och lirka in det nya facket. Mycket enkelt...

Den nya facket är, pecis som myntfacket, liksom belagt me mjuk plast så man kan ha t.ex. solbrillorna där i utan att de repas. Mycket nöjd! Och 160:- stämmer, minus 10% om man är medlem i BMW CS..

Rekommenderas alltså!
Myntfack?? Sånt har jag saknat! Var sitter det, är det användbart?

Mvh. /Kjell
Ras.mus
istället för askkopp framtill! det är egentligen en låda uppdelad i två sidor men den funkar utmärkt som myntfack! två rader 10:- samt 5:- och 1:- i andra lådan...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.