|
|
|
|---|---|
|
Som jag skriver lägger dom bara av eller mattas dom ut med tiden .. tycker min 320 är väldigt seg mellan varven till att gå fint nästa gång man åker iväg tycker att man borde höra väl om den skulle gå på 5 i stället för 6.. nåja sen en annan fråga om man tar av batteriet och nollar sen när man startar den skall den då stå på tomgång tills den nåt nomaltemp?? har läst olika om det där med att om man bytt lamda så är det bara tuta o köra medans en del andra säger att den skall nå normaltemp innan man börjar köra Bimmer | |
TobbeBMW |
Har du nollat batteriet så starta bilen och kör en sväng, så ställer den in sig igen, får dens tå på tomgång så börjar den bluddra (gjorde min iaf) Du hör och märker lätt om motorn missar på någon cylinder, bilen rycker när du gasar samt att du får ett "rullande" motorljud vid gas, normalt så låter ju en 6:a "vrrrrrrrrrooom" alltså mycket jämn motorgång, missar bilen så låter den typ: "blllrrrrrrommmm" svårt att förklara men du lär märka det. |
|
TobbeBMW: Otroligt snygg liknelse vid motorljuden...hahaha Kan du "brumma" fram en Renault 19 oxå? :P |
|
|
Ja tack för svaren skall testa det.. tycker det sistnämda ljudförklaringen uppstår i bland.. men jag skall prova nolla den och köra den lungt antar jag till normaltemp.. sen får jag väl kolla upp spolarna eller stiften kanska man kan se på hur den gått Bimmer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.