AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
814

Prylregn från instrumentbrädan...

Var nyss ute en runda med min lilla bi, och när jag kom hem så kände jag att jag fick nåt på ena foten. Kollar ner på golvet och hittar följande saker: Länk

Nu är frågan, vad i hela friden är detta??? Fjädern är rätt biffig, typ som en ventilfjäder. Den andra saken har gått av i änden (röd ring). Kan tillägga att jag har kåpan under instrumentpanelen borttagen av annan anledning, därför kunde sakerna trilla ner på golvet. Koppling, broms samt gas funkar fortfarande... Nån idé???

Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Oj!

Kan det ha att göra med mekanismen för inställningen av ratten?
Lutar åt nummer 17 på denna bild...

Länk

För kopplingen gick nog lite lättare efter att delarna trillat ner, och det stämmer ju bra överens.
Det är nog fjädern till kopplingspedalen. Det måste du fixa, i samband med att mitt pedalställ rasade på min M535 E28 så tog jag bort fjädern och det resulterade i att efter några minuters körning så måste man sätta foten under pedalen och dra tillbaka den i sitt rätta läge då den ej går tillbaka helt enbart av hydraliken. Ganska jobbigt när man ska koppla och det inte finns något tryck alls och pedalen är i botten...

M/Alpina-träff i Stockholm 1 maj Länk
Min koppling har ju varit sjukt tung (tycker JAG), men man har ju läst här i flera trådar att dom tidiga m5:orna hade tung koppling så jag har trott att den ska va sån. Men det kanske är nåt fel på min trots allt då, eftersom saker kring kopplingspedalen nu börjar ge sej... Jaja, har beställt nr 17 på bilden, vi får väl se vad det är jag får.
Kopplingen ska vara tung, det är en bil för riktiga män... ;)

M/Alpina-träff i Stockholm 1 maj Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.