AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
626

328-96 tickande ljud

--
3
--joel--
325i -88
hej tänkte bara höra om någon har några erfarenheter om ett tickande ljud om motorn, bara när den är varm och kanske vad det kan tänkas bero på 328an har gått 18000mil, går klockrent i övrigt.
har inte forskat så mycket i problemet ännu men det verkar som det sakta blir värre och jag lär ju få ta tag i det snart...... tacksam för alla svar...
sc
609
scnitzermann
M3 E90 -09 Jerez schwarz
VW Polo 1.2 12V -04
Det kan bero på den sk evapour ventilen (bränsletenk vent) som tickar. Den sitter precis under luftmängdmätaren. Se bifogad länk för att läsa mera. Skall tydligen finnas ett uppgraderingskit att köpa för att få tyst på tickandet. Länk
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Vilken olja är det i motorn nu och hur gammal är den?

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
--
3
--joel--
325i -88
fan va bra ska kolla upp det där med evapour ventilen det låter som det skulle kunna va nåt. oljan har jag åckså tänkt på för jag har inte bytt olja sen jag köpte bilen för 3 månader sen vet bara att den ska vara bytt nyligen (köpte bilen av en polare.)
Ch
103
Chintzy
325 IS - 93
Hejsan!

Borde inte detta gälla dem flesta 6or i e36 programet? Alla har juh samma konstruktion på denna ventil, vill minnas att min förra 325a lät något åt det hållet? Kanon fin läsning, gillar starkt!

Mvh // Martin Löfqvist
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.