AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
958

Fåglarna skiter från grannensträd.

A_
638
A_Persson
Tesla M3
Skoda Superb
Visste inte riktigt var jag skulle posta så det blev här tillslut.

Det är så här att bostadsrättsföreningen mitt emot min parkering har träd där grenar hänger över på vår sida och in över min parkeringsplats. Naturligtvis sitter det fåglar i trädet som verkar tycka att det är extra kul att skita på min bil. Jag såg i helgen då jag tvättade min bil att det har frätt på klarlacken efter fågelskiten så att huven är fläckig. Min fråga är vad jag kan göra åt detta? Finns det möjlighet att få ersättnig av den andra förening? Skulle vara tacksam om det fanns någon här med liknande erfarenheter.
/Andreas

Beklagar det inträffade. Alltid trist med bird-kack. Angående ersättning gissar jag på att det blir kärvt. Antar att föreningen inte tar ansvar för djurlivet i deras träd, än mindre deras avföring.

Går det inte att polera upp kanske?

Lycka till i alla fall!

Mvh
David

Beroende på hur stort eller i vilket skick trädet är i så skulle jag ta kontakt med ordföranden i bostadsrätten och sagt åt dem att beskära trädet om trädet hänger ut över din privata P-plats.
Hur det ligger till med ersättningsrätt vet jag inte.

Andra alternativ är att du kontaktar en Hitman med seckatör, helst med trädgårdsskötsel som specialkompetens :-)

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918

Renault gör sig bäst på flaska med svart etikett :-)
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Fastighetsägare nr 1 (=ägaren till trädet) är skyldig att ta ner de grenar som hänger över på fastighetsägare 2:s tomt, om nr 2 påpekar detta. Om inget händer efter upprepade påpekande från nr 2, får nr 2 själv göra det.

Läs även:
Länk
Länk

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
A_
638
A_Persson
Tesla M3
Skoda Superb
Tack för svaren. Dessvärre går det inte att polera upp huven då det på ett ställe frätt igenom klarlacken. Blir till att åka till en lackerare.
Ska försöka få träden tuktade innan dock, annars är man ju tillbaka på ruta 1 efter några veckor.

Andreas

he
193
henell
535i E34 -90 (TIC)
Köp ett kapell till bilen.
Det är nog den enklaste lösningen eller så lånar du ett luftgevär och ställer dig och lurpassar....

Polarbear
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Ett kapell repar lacken då det rör sig av vinden, samt det bildas fukt under. Jag antar att bilen används så gott som dagligen och då ska kapellet träs av/på varje gång...

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
he
193
henell
535i E34 -90 (TIC)
Finns det inte kapell som har en filt under för skona lacken?
Det blir nog en massa motion med kapellet men vilket är att föredra?
5 min motion eller sönderskiten lack?
Jag hade nog motionerat alt. gett mig ut på jakt, men det är jag det.
Lycka till och hoppas allt löser sig

Polarbear
ma
301
madmax05
320i E90 M-sport
Visste inte att fågelskit kan va så farligt...

behind a great man there is a great BMW
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.