AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.528

Bilen spårar

Tjena när bilen hamnar i vägspår på vägen så har den tendens att dra sig åt det hållet vägen lutar. Jag har gjort en fyrvagnsinställning samt bytt gummibussningar. Kan det bero på däcken bredd. Det är 18 tum som sitter på.

Devan
Kan mycket väl bero på spårbredden men även kassa stötdämpare.
Visa användare
273
Skillz
325i Cab -88
Beror nog på breda framdäck.

Har breda framdäck på touringen och den har tendens att spåra en hel del. Även med nya stötdämpare/fjädrar.

Ganska vanligt enligt mig när man kör en bil med breda framdäck.

Mvh
Michel
Länk
parolof
vilket lufttryck?
Bilen är väl kollad på JWR och de tror också att det beror på de breda däcken.

Devan
Hej det beror garanterat på att du har breda däck har själv så fast jag kör med 215/45-17 tyckte det var lite jobbigt dämparna är bra frågade på en däckfirma och fick svaret att det mest troligen berodde på breda däck lågprofil det är nog bara att leva med

Bimmer
Be
202
Benn
525iA M 2003
Det e däcken gubben.......jag kör runt på 17 tums vinter och 19 tums sommar däck som e breda och bilen spårar då! naturligtvis!!:)

BMW for the man inside you!
Ok då vet jag tack för svaren......

Devan
ja
44
jajje
BMW 135iCab ´13
BMW X1 2.0xd-14
BMW funduro -98 MC
Ett tips tips vad gäller BMW och breda däck.
För att få mindre "spårning" använd ett bredare däck bak
och därmed ett lite smalare fram, vet många inkl mig själv
som gjort så med mycket gott resultat.
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Slitna däck spårar dessutom mycket mer än nya.

///Jesper
-=Svenska E28/E12 Registret=-
Besök gärna: Länk om du har en E28/E12
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
jajje! Stämmer det verkligen, min e46 har 225 fram och 255 bak och den spårar betydligt mer än e39:an med 235 runt om.

BMW CS #5206
Bp
316
Bpower
BMW 328 coupe 95
min bilen spårade också, då var det inte fyrhjulsinställning eller däcken då var det häger spindelled som hade gett upp hoppet, när detta åtgärdades inga problem sen. m
Ok, jag har bytt spindeleder och bussningar osv. Kanske man ska sluta köra med breda däck!
Ok, jag har bytt spindeleder och bussningar osv. Kanske man ska sluta köra med breda däck!
Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
X1 Sdrive 20i M-sport LCI -13
Suzuki Ignis Sport -04
kan oxå bero på däcken... jag har kumho däck och bilen spårar en hel del... ska byta till michelin å skulle tro att problemet försvinner då...

Hade en M3 E30 tidigare där jag bytte från hannkook till michelin å alla vibrationer å spårningar försvann spårlöst...

/Jonas

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.