AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.013

Min bil är sned ? ..Varför?

Dr
6
Dreamtrance
328i Sedan -96
Jo grejen är att jag äger en 328i 96a sedan!.Hur grym som helst att köra!. INga fel på den alls men när jag skulle köpa nya fälgar /däck så passa de inte!. PÅ högersidan stack fälger och däcker ut ett antal centimeter ..skulle inte ha gått att köra. fälgaran ajg skulle köpa va 18tums och däck va 225/40/18 ...och de ska ju passa utan problem..sa t o m han som jag skulle köpa den av..då mätte vi lite och den är ett par centimer sned. men inte ramsned eftersom däcken inte har slitits olika. Sen är fjädrar och stötdämpare bytt runt om och den är inte sänkt..va kan de va för fel då?..varför är den typ sned då?...vore tacksam för svar!
Niclas.S
Styrleder? Stabilisator staget? Någon bussning?

OO=00=OO
Dr
6
Dreamtrance
328i Sedan -96
För mig vi bytte en bussning i fjol!..annars vet jag inte !
parolof
stack både bak och framhjul ut mera på högersidan??
Dr
659
Drutten
325i Touring -08
Det sitter inte en spacer kvar på navet då?

När du skriver att ni har mätt att den är sned, vad och hur har ni mätt?
Dr
6
Dreamtrance
328i Sedan -96
ingen spacer kvar..och den stack bara ut på högersidan och vi mätte enkelt med en tumstock rätt in mot däcket om man säger så...ungefär 33 cm på högersidan och 35 på vänstersidan!
Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
Hmm båda bakfälgarna på höger sida ?"@€$::))))

-Never feel sorry for yourself.-
Dr
659
Drutten
325i Touring -08
Ok, men mellan vilka punkter mätte ni? Mellan däckets utsida och innerskärmen eller?

En tanke jag hade var att hjulinställningen kanske var fel så att däcket lutar utåt, men då skulle den ju slita däck.
Dr
6
Dreamtrance
328i Sedan -96
från innerskärmen och till bakskärmen eller va man säger...kant till kant alltså..typ...hmm va skumt de lät..men alltså känns som att höger däckhuset är mindre...eller sned på ngt vis..jämfört med vänster!:.svårt och förklrar när ja inte är så haj på bilar!
Dr
659
Drutten
325i Touring -08
Ok, jag förstår vad du menar. Nu vet jag inte hur det ser ut på E36, men om det finns innerskärmar i plast på den, och ni har mätt mot dem så är ju det ju inte mycket att lita på.

Det är bättre att försöka mäta upp avståndet mellan däcken (helst fälgen) och någon punkt under bilen, t ex någon balk.
Dr
6
Dreamtrance
328i Sedan -96
jo de är sant!. men om den är mindre på högersidan än vänster sidan..va kan de va för fel på den då?..
Dr
659
Drutten
325i Touring -08
Om hjulhuset är smalare så är min första gissning att det är skärmen som är något intryckt, men det borde synas, speciellt om man står och tittar längs med sidan på bilen.
Dr
6
Dreamtrance
328i Sedan -96
nopp...de syns inget så..har försökt och kolla på det!...hörde att de kanske fanns ngn stor gummikloss som håller upp chassit eller nått?..är jag rätt ute då?...kan den va kass?..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.