AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
101.477

BMW 540-00 vs. Saab 95 Aero -98

Sida 3 av 20
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

bjoerk: manuell

___
//Ulf
cado: Jag håller med dig. Är det några som är trötta så är det dessa forum-nissar som ihärdigt letar upp de absolut sämsta tiderna som 540 har klockats för.
Försök att acceptera att det är ganska bra drag i e39 540.
Särskilt 540 from -99 (M62TU)

Jag har själv dragit både 330 och Aeros med min 540 -97.

/Lasse
Länk
bu
294
buffy11
525:92 touring brokatrot
Hej bjoerck o cado jag fick denna sida av en på forumet,tycker själv att vissa tider inte verka stämma specielt när man har sett andra tider på samma bilar,har själv provat 9-5 aero å 540 blev inte impad av saaben tycker 540 går bättre å snabbare..........
Är det inte viktigare att åka bekvämt och ha ett skönt motorljud än att köra ifrån polaren? =)
bu
294
buffy11
Erik R. joo det är sant..
Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
cado o Lazze:

Jag försöker inte reta upp någon. Jag publicerade tester från dom 2 tester jag hittade på en 540ia. Hittar ni andra tester som visar andra resultat så säger jag ingenting. Som jag skev i mitt ett inlägg på förra sidan... Vi vet ju inte hur testerna är utförda. Förarna kanske var mesiga i starten eller så var det 35 garder varmt ute. Det vet vi inte.

Men jag refererar oxå till att jag körde min fars 540 väldigt mycket. Personligen tycker jag inte att acclerationen är speciellt häpnadsväckande. Men det tycker jag inte om en 9-5 aero heller. Allt beror ju på vad man jämför med. Har man som "cado" gått från en 523 till en 540 så är det klart att 540 känns som en F1 bil.

Tråden handlade om huruvida en 540ia 00 vinner över en 280 hk 9-5. Den lägre vikten talar för att 9-5 vinner. Jag har liknande erfarenheter som jag berättade om på första sidan och är därför tämligen övertygad om att saaben vinner (om den verkligen har 280).

Men jag gillar inte att bli beskylld för att vara någon oseriös "forum nisse" som är här för att reta upp folk.
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
vilken planet kommer du ifrån???att säga 540 känns som en f1 bil för mig när jag har byt upp mig från 523 vad vet du vilka bilar jag har kört eller haft och vilka jag jämför med???har både kört m5 e39 m3 e46 rs6 rs4 och massa andra pottenta bilar och jag säger bara 540 e en underskatad vagn....som e ganska snnab...föresten ni andra hur byter man i presentation vilken bil man har nu för tiden...?
Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
cado.
Du behöver inte hetsa upp dig. Det var inte menat personligt, jag tog dig bara som ett exempel. Byter man från en 316 till en 325 så känn 325 som en räserbil i jämförelse. Men byter man från en M3 till samma 325 så känns 325´an fruktansvärt trött. Allt e relativt. Förstår du? Jag tycker 540 är en riktigt grym bil. Kanske den bästa jag har kört. Men den imponerar inte i prestanda enligt mig.
Visa användare
253
Nillen78
BMW M3 V8 -08
Kör ett test mot bilarna o få svart på vitt... sen kan ni skriva om hur det gick.
Saaben eller Bmw´n.
Fast jag håller nog Bmw´n i det här läget... även om jag tror att det kommer att bli ruggigt jämt *L*

//Niclas

Pärlan Länk
Gu
280
Gurkan28
530DA M-sport 2006
Jo de börjar dra ihop sig för en provkörning snart. På lördag tror ja de kan bil. Så ni får se resultat på söndag eller måndag. Men ja tror ju att Bmw:n kommer att dra saaben, kanske inte allt för mycket men det kommer att märkas att det är mer power i en V8

No Turbo shit - Just real power
bu
294
buffy11
Den som vinner! vinner en färgradio o e bäst::
Visa användare
253
Nillen78
BMW M3 V8 -08
Gurkan28

Lycka till... kläm ner pedalen ordentligt mot golvet.
Du borde ju vara snabbare med bakhjulsdrivt mot framhjulsdrivet.
Killen/Tjejen som kör Saaben får nog hålla tungan rätt i munen för att inte spinna bort sig i starten.

//Niclas

Pärlan Länk
Min XKR är snabbast av alla bilar som diskuteras än så länge i denna tråd, inklusive den chippade v70:n
kilroy
Tungt inlägg starkid*...är din pappa starkare än våra pappor också...?Mvh kilroy"Det bästa sättet att hantera en frestelse är att falla för den" Oscar Wilde

Ja, sannolikt.

Tyckte tråden rent generellt var lite tramsig :)
Visa användare
253
Nillen78
BMW M3 V8 -08
starkid

Vad har du för godis under huven på V70´n då?

//Niclas

Pärlan Länk
Helt orginal :(

Får se vad ekonomin tillåter i sommar.. Något som intresserar mig är E85 och möjligheterna till ökat laddtryck i samband med det. Men det är ont om jaggaforum att diskutera sådana saker med och jag har ingen aning om vad en konvertering och nya drev till kompressorn går på.
sv
334
svenne540
Bmw 540ia -94
Nu ska jag säga mitt!!! har kört många race mot saabar som är vråltrimmade med ca 280hk+ har inte förlorat nåt än!!! men jag ska absolut inte säga att Saabar går dåligt tvärtom,, det är bra jämt MVH Micke
Conan99
Mmmm! Vi får väl se hur lång denna tråd kommer att bli? Vart leder dom egentligen - kanske till sandlådan utan att passera gå?

Conan99
sv
334
svenne540
Bmw 540ia -94
conan99 tror nog du passar bättre i sandlådan än vi andra!!!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.