AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
101.496

BMW 540-00 vs. Saab 95 Aero -98

Sida 13 av 20
Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
Gti-manen:

Om du går in på saabs hemsida så kan jag lova att Hirsch versionen INTE finns med. Hirsch är en tuningfirma likt alpina, hartage, med flera. Det är inte en modell från saabs modellprogram.
Gt
425
Gti-manen
Saab 9-5 Aero 05 Hirsch 300 hk 400 nm
Jag vet att det e tuning företag men du kan inte gemföra sån tuning med tillexempel Bsr trimmad 9-5 Aero ..Förstår du vad jag menar ??
Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
Jag förstår hur du menar men jag menar bara att den inte tillhör saabs ordinarie modellprogram som du påstår. Går du in på bmw:s hemsida så kommer du inte att hitta alpinamodellerna där. Det är samma sak...!
Intressant Forum...alla säger olika.
kan kontra med att hade enn kickdown från 130 till 200+ i röven på en smutsig 540 kombi - 99 som till slut var tvungen att väja då han fick de SVETTIGT i motorvägsuppförsbacken då en ORIGINAL saab 9-5 aero automat 2001 drar förbi eländet.
skumt

350NM 230HK Versus 440NM 286HK

Tider och reality är 2 helt olika saker.

eller hur!
Länk
Länk
inte ens den nya 9-3 aero som har 20hk mer är snabbare upp till 200,svårt att tro att 9-5 automat har nåt att säga.
To
36
Tobbää
525 Tds-93
Altså, varför vågar inte en BMW ägare bli dragen av en Saab? Det är ju sjukt det här. Kan ingen fixa ett race? Upptill bevis! så är det slut tjatat om de här.
Det handlar inte om detta men att påstå att en saab 230hk och 440nm automat är snabbare än 540 286hk och 440nmupp till 200 är skit snack.
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
Vs trådar kommer alltid att finnas, sen finns det personer i detta forum som är intresserade av detta ämne och gillar att vädra sina åsikter eller berätta om sina erfarenheter, det får man respektera.

mvh
jag syftar på rådande tillfälle. så var det. allt annat får man tror som man vill .
Man kan ju ställa sig frågan oxå. Autobahn. båda bilarna ligger i 220 och gör en kick down hur ser de ut . vilken drar bäst vilken har bäst bromsar. . kommer en 540 vara i münchen före en aero om båda startar samtidigt i Hamburg. trafik. hmm intresant den frågan oxå. funderar på att skapa tråd om detta. hmm. Anta att 540 ligger före en aero. fritt fram i vänster fil. båda parter stampar på fullt. 540 är den snabbaste. frågan är då bara när båda bilarna måste tvärnita innan nästa bil i vänster fil ska köra om alla bilar som ligger i höger filen. sen när de fritt fram igen stampar båda parterna på igen och 540 drar uppåt toppfart men hur länge kan man ligga i toppfart innan man måste tvärnita innna nästa bil ligger å såsar i 140. sen kommer aero eftersom denne oxå är i toppfart men 540 ligger å väntar på såskoppen som bromsat upp det höga tempot och när denne har kört om och lagt sig i vänsterfil kan man återuppta racet och då drar de igen igen igen osv. så kan man hålla på år och dar. men ingen kommer att ha dragit ifrån varandra efetrsom det här är bilar med bara 60Hk effekt skillnad enligt min teori.

Visa användare
164
Emelie
540ia -98
Gti-manen:
Ändå så står den sig ju inte riktigt mot en M5 eller har jag helt fel...
Då du nu drog upp en toppmodell som för övrigt som andra nämnt inte finns i modell programmet =)

Tillbaks till 540 så tror jag ju mycket hänger på förarna och vad man gillar bäst. Det är lätt så att man fastnar mer för ett visst märke. Jag känner mig avig i Saab, men det kanske inte "olle" gör... Och så vidare.
Är en 540 snabbare än en 911 Turbo? 40-70 Mph så är 9-5 Aero snabbare än en Porsche 900 Turbo. Rätt tufft! =)

40-70 Mph = 64-112 Km/H
Gt
425
Gti-manen
Emelie

En 9-5 Aero Hirsch går 0-100 på 7.2 sec och detta pga att den spinner svårt att få fäste 0-200 på ca 21-22 sec så jag tror nog att en M5 för det riktigt svettigt ..
Denna version gick förut att beställa och går fortfarande att beställa som en vanlig Aero ..

Angående en 9-5 Aero 01 så ligger denna bil på 250 hkr 370 nm under 20 sec vid fullgas,men har lite svårt att tro att den kan ligga jämnt mot en 540 men dessutom Steg 3 Nordic då kan det bli stor pisk för 540 specielt om båda startar från 70 med trean ..

En Nordic steg 3 går 0-200 på ca 21-22 sec ..100-200 på 12 sec ..

Här kan ni gå in och ladda ner en film från en 9-5 Aero Nordic Steg 3

Länk
Visa användare
423
Pajala
E60 525ia M-Sport -04
nu börjars det snackas om saabs "förträffliga" acc igen, vem fan tävlar i 40-70 mph ?????

och dessutom på fyrans växel, jaja ... testa stampa på tvåan med en 540 så ser vi vad som händer ... och testa göra det mot en porsche 911 turbo, fan vad denna tråd har spårat ur, vem orkar bry sig om saab.

det är ju ändå bara en tidsfråga innan GM lägger ned den icke vinstgivande skiten.

########
# PAJALA #
########
100-200 gör en 9-5 Aero inte i närheten av 12 sekunder, det är vad en M5 e39 tar på sig. 15-16 sekunder är nog närmare sanningen och det räcker för att tvåla till en 540i marginellt.

Flåklypa
En 9-5 Aero med steg 3 alltså.

Flåklypa
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
hur kan en bil som har 100hk mer en den andra få det svetigt...m5vshirsch...för det andra en saab 9-5 250hk 0 till 200 över 30sek hur den kan hänga med 540 en annan stor fråga..och det tredje komm inte och snacka om några jävla nordic stegar hit och dit för skiten håller sedan in te det borde du veta gti-manen;)
Gt
425
Gti-manen
Flåklypa

Detta svar fick jag ifrån Magnus på Nordic när jag pratade med han sist ..12-13 sec enligt han..

Cado

Allt handlar inte om hkr ,saaben väger 1610 kg enligt Teknikensvärld och M5 väger uppåt 1800 kg så där kommer sveten ifrån ;)
Håller med att det inte håller i längden ,men Saab har problem med kolvar på 9-5 or 00-01 så om det går sönder med chip det e inte så konstigt ,däremot ska en 02-uppåt hålla steg 3 utan problem..Rätta mig Flåklypa om jag har fel
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.