|
|
|
|---|---|
|
Tja! Det här blir lite svårt att förklara..hoppas alla fattar... iaf jag har en 325 -93a. när jag trycker full gas så drar den först sen tappar sen drar igen osv exempel: 1000-3500 varv drar den bara lite 3500-4500 drar den massor 4500-4700 drar den typ inget 4700-5300 drar den massor inte exakta siffror men nån kanske kan lösa detta problem? mvh BMW325IM | |
|
Gissar på bränsleproblem. Kanske lmm-en eller vad du har i din moderna bil, något före gasspjället som ställer in bränslemängden i förhållande till luftmängden som kärvar. Det här var ett nytt intressant problem. Nisse |
|
| Kolla dina tändstift. | |
|
Känns det som att den blöddrar lite vid ca 3500 när du gasar? Den blöddrar och spottar och sen så går det som attans direkt efter ett givet varvtal? |
|
|
My Bad. 4500 skulle det såklart vara. Har en tanke om att det kan vara din luftmassemätare. Nyfiken på vilka symptom som du märker eftersom jag har liknande på en 318is. |
|
|
Hmm...jag vet inte om den bluddrar...den tappar som bara dragkraften...men jag ska dra ut en sväng och lyssna ordentligt så kanske jag kan förklara bättre sen BMW325IM |
|
|
Jag har ett liknande problem, efter ca 4000-4500rpm, så går bilen riktigt dåligt, bluddrar och accelerationen bara dör, låter som om att bilen blir strypt, eller går på 3 cylindrar. Har bytt tändkablar och stift, fördelarlock och rotor är helt, kan det vara luftmassemätaren som krånglar? |
|
|
Har samma strul med min 520 -88. Enligt min lokala verkstad är det med stor sannolikhet bränslepumpen. Har även startproblem pga att relät för bp bränns sönder, så nu väntar jag på att få min bp för att se om det stämmer. |
|
parolof |
hade samma fel på min 318is, mellan ca 4200 till 4500, d.v.s vid max vrid, bytte till rekommenderade tändstift istället för de som satt i, och efter det går den som en dröm |
|
Vad är det för skrotbilar ni åker omkring med, är det ingen som har en fullt fungerande....... hihi ;-) |
|
parolof |
nja det var ju stiften det var fel på, inte bilen;-) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.