|
|
|
|---|---|
|
Jag har intresserat mig för lite siffror då jag är intresserad av en 840. Enligt www.e31.net så har det importerats 68 st bilar till Sverige. Enligt Vägverkets Bilregister så finns det 600 st bilar i Sverige. 100 st 840 och 500 st 850. Det betyder att 9 av 10 är importerade begagnade och att det är sällsynt med Svensksålda. Finns det fler bidrag till statistiken? Lars... | |
|
Hej Lars. Förra året vi den här tiden fanns det 519 stycken 850, och 92 stycken 840, så även om det under året importerats några så har några försvunnit totalt sett. Av de 611 som fanns förra året var hela 125 avställda. 25 % alltså. Låt oss hoppas att flertalet av dessa bilar renoverats och åter är på vägarna. Jerker |
|
|
Kan ju betyda att många är entusiastbilar oxå. Men klart en del har släpat med underhåller, sedan blivit avställda. Nicke |
|
| Nån som vet hur många CSI det finns i Sverige? Hur många Svensksålda som nya | |
|
Snackade med en polare som också är BMW-freak. Han hade sett en siffra på att det fanns mellan 30-40 CSi svenskreggade. Var iofs ett tag sen men jag tror dom är rätt sällsynta idag. Hur många Svensksålda? Ingen aning, men skulle tippa kanske runt 8st. Kanske nån annan här som har färskare och exaktare siffror..? |
|
|
Någon som känner till motsvarande siffror för E24? Stefan |
|
|
Om ja inte minns fel ska det vara 6 eller 7 st svensksålda CSI:er Den som har flest grejjor när man dör Vinner !!! XD |
|
|
even_s, Alla produktionssiffror och all försäljningsstatistik kring E24 förstördes/slängdes när E31 började tillverkas. 86219 E24 tillverkades dock totalt har jag hört, men har även hört siffran 94000, hur många av de som finns i Sverige vet jag inte. MVH, E38B12 Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.