|
|
|
|---|---|
|
När ni köpt fälgar på t.ex Blocket(begagnat naturligtvis) har ni blivit besvikna pga obalans eller andra fel som säljaren ej upplyst om? Har bara lite allmänna funderingar pga att "alla" däckhandlare påstår att merparten av begagnatfälgarna är antingen ovala eller har andra allvarliga defekter... Naturligtvis vet man ju att de har ett vinstintresse av att säga så ,men hur är det i "verkligheten" som Kurt Olsson brukar säga :) Mvh Janne. | |
| Tror inte det finns något annat släkte som är så förstå-sig-påiga som just gummigubbar. Tror det har att göra med alla gaser de andas in från däcken... | |
|
Jag har bara positiva erfarenheter av köp av beg fälgar. M/Alpina-träff i Stockholm 1 maj Länk |
|
|
Jag köpte beg fälgar och däck en gång i tiden och det visade sig att det var fälgarna som var ovala och inte däcken som var kass vilket jag trodde, dock var det inga större summor det rörde sig om. Mvh Danne -Never feel sorry for yourself.- |
|
|
Håller med dig Bjoerk...När jag skulle lägga på mina vinterdäck på Volvon kallade han in mig i verkstaden och sa att två av däcken inte var bra, något om att det var klackar och att detta skulle ge vibrationer och missljud. Däcken ifråga är Michelin Maxi Ice (friktion) 205/55-16 och har rullat kanske 500 mil. Han menade att däcket var för mjukt för en så stor och motorstark bil som V70'n och tyckte att jag borde köra på dubbat eftersom dom däcken har en kraftigare stomme. Jag bad honom sätta på mina däck och jag har kört 800 mil utan varken vibrationer eller missljud. När det gäller begagnade fälgar så tror jag ändå merparten som säljs är ok inte kräver mer balansering än normalt. Det finns ju en del fälgar som är erkännt känsliga och lätt blir orunda men för de flesta fälgar så krävs rätt rejäla krafter för att skada dom. Merparten som säljer gör väl det för att dom vill köpa ännu större eller att dom sålt bilen och säljer fälgarna separat för att få ut mer. ___ //Ulf |
|
cane |
Har faktiskt åkt på några nitar på just beg fälgar som varit skeva utan synliga skador. Bäst är förstås att montera och provköra dem innan pengar byter hand. |
|
Jag köpte en uppsättning fälgar med däck till min golf cabbe och jag har inte upplevt några problem alls. Däremot sitter det ganska mycket vikter på den ena fälgen så jag misstänker att något är lurt. Men inget som märks. /Martin Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.