|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har problem med vindrutespolningen. Det bara "gurglar" lite ur munstyckena när jag använder den vanliga spolningen, vid instensivspolning kommer det bara vätska ur höger munstycke. Finns det något sätt att göra ren ledningarna? Tryckluft? Tacksam för svar /Hans | |
| sitter troligen någon backventil i ledningen som inte mår bra av om man blåser tryckluft åt fel håll...prova att sticka in en knappnål i munstycket....... | |
Zyx |
Det kan bli ett veck på slangen som leder upp till spolarmunstyckena mellan motorutrymmet och motorhuven. Original slangen på min e39 blev rätt hård och inte så mjuk och följsam när det blev kallare i vinter. Jag bytte min slang till en mer följsam gummislang från biltema. 4mm innerdiameter passar perfekt. - Scott me up Beemer! |
| På min så lossnade slangen det var en plasthylsa på väg från spolarmotorn till huven vid höger innerskärm som hoppat i sär.Kan va värt att kolla i alla fall. | |
|
Tack för tipsen! Hoppas bara inte att spolarpumpen är paj, jag hörde att man var tvungen att ta av både framhjul och innerskärm för att komma åt den...:-( Up my beam, Scotty! :-)) |
|
|
Hallå! Jag plockade isär mitt ena spolmunstycke i helgen av samma skäl som ovan! Det gick att dra isär munstycket i två delar om man "skohornar" lite försiktigt på låsklackarna! Pass på bara när det går isär för det sitter en (pytteliten) fjäder och en gummiventil inuti! Sen är det fritt fram att blåsa bort smutsen! Peta med nål hjälper sällan,eftersom man bara petar in smutsen sen fastnar den ju igen nästa gång!!! Allt funkade perfekt sedan! OO=00=OO |
|
|
Förresten ,när munstycket ändå är borttaget kan det ju vara listigt att prova pumpen med "fritt" utlopp! OO=00=OO |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.