|
|
|
|---|---|
|
Hej, Om man rycker ur termotidsgivaren ur kontakten, den som sitter fram där fuelrailen slutar, tror databoxen att bilen är varm eller kall då? Upptäckte just att bilen startade när jag drog ur denna och gick på tomgång en stund i 1000 rpm för att sedan gå ner i varv och stanna, försöker man röra gasen så stendör den. Tror jag äntligen börjar komma ett långvarigt startproblem på spåren här. Det är en 320i E30 -85 . Tacksam för svar från någon som *vet* hur det förhåller sig med den där givaren, alltså när man drar ur den kontakten, tror boxen att bilen är kall eller varm då? Om man sätter i kontakten och försöker starta så hostar den bara lite vill inte ens gå upp i tomgång. mvh /Christer PS. det jag bytt på den så långt utan någon förbättring är följande: tändspole, kablar, stift, rotor, fördelarlock, tändmodul, bränslefilter, bränsletrycksregulator samt nytt batteri. | |
|
Har varit nere och krånglat lite mer med den, fick ett infall och drog ur kontakten till luftmassemätaren, finns bild på den här om jag skulle ha missuppfattat namnet på den: Länk I.a.f, när jag drog ur denna så startade biljäkeln, svarade på gasen och gick på tomgång, mycket låg tomgång 500 rpm men dock tomgång, blårök gjorde den nått fruktansvärt, den sög väl luften direkt ur vevhusventilationen kan tänka =) Kom ingen blårök ur den tidigare innan det blev fel på den. Den gick som den skulle på alla cylindrar... när jag pluggade i kontakten tillbaka så stannade ganska snabbt, och vägrade starta, rycker jag ur den igen så hoppar den igång direkt... Tja, någon som har en kvalificerad gissning vad detat handlar om, borde inte vara svårt för dom som är hemma på BMW. Mycket tacksam för hjälp med detta, vill ha igång den där nu, när det är våren och allt... mvh /Christer |
|
| du har troligen fel i lmm eftersom den går på de ersättningsvärden som styrenheten har när kontakten lossas. och en lossad kontakt lurar bilen att de är svinkallt | |
|
Ok, det är så det hänger ihop, tack för svaret! Har plockat bort lmm helt och hållet nu och den går utan, tänkte plocka isär den och kolla lite, kan man renovera dom där eller måste man byta ut hela klumpen? mvh /Christer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.