|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Går i tankarna att köpa min första "riktiga" bil. Frågorna gäller i föstahand 323 årsmodell 98. Men de finns många olika beteckningar, nu skulle jag vilja att förstå vad de olika står för. Vad står ti (i/t) för? Är det compact modellen? Vad står i för? Vad står C för? Och vad står C/i för? Och slutligen en fråga om de olika karosserna. Då jag kollade genom modellguiden för att förstå mig på vilka karosser som kom när och till vilka modeller, så kom jag fram till följande. En 323 från 1998 borde vara en E36 enligt modellguiden, men då jag söker bilar i tyskland så är de flesta 323 till största delen E46. Betyder detta att det i tyskland såldes 323 årsmodell 98 med karossen E46? Tack för er ovärderliga hjälp här på autopoer.se! ----------------------------------------- Hoppas på att hitta drömbilen i tyskland!!! | |
|
323 ti = Compakt 323 Ci = Coupe 323i= Sedan 323Ci Cab 323iT= Touring=kombi Sen är de slut på alternativ 323 E46 och 323 E46 tillverkades paralellt 1998. I sverige fanns inte 323 förrän 99. Som en sidnot såldes aldrig e46 323i i sverige. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
i=insprutning alltid e de något man glömmer Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Som ett ytterligare tillägg så tillverkades aldrig e46 323i Touring Nu e ja klar tror jag :) Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Tack fr de klara och tydliga svaren! ----------------------------------------- Hoppas på att hitta drömbilen i tyskland!!! |
|
| Om du ska tjacka en 323:a av årmodellen -98 kan jag inte annat än varmt rekomendera compacten... Jag har en och det är en j*****t rolig bil. Mycket goda köregenskaper. Feeet bil | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.