|
|
|
|---|---|
|
Fick idag ett pris på tankbyte inklusive tank 2200kr, är detta ett helt okej pris eller lönar det sig att försöka få tag på en BEG och utföra bytet själv? //Nicklas | |
|
Om du får både tank+arbetet gjort för 2200spänn så finns det ingen anledning att tveka...Billigt tycker jag. Förutsätter att du då får en ny tank,inte begagnad. Mvh Janne. |
|
| När jag skulle byt tank på den e30:n jag hade vid tillfället fick jag höra av min mek att bara tanken skulle kosta 7000spänn, arbete skulle sedan tillkomma på den här summan... | |
|
abcd>>>Oj,det priset måste vara ett "fantastiskt" överpris. Tankarna till E28 kostar på BMW i storleksordningen "mellan 2-3',när jag kollade sist iaf. Tror inte på att tankarna till E30 går på 7'....Låter osannolikt. Mvh Janne. |
|
|
Tank plus byte för 2200 så har mecken räknat fel. Bara jobbet borde kosta 2200. Att göra själv hemma i garaget utan riktig lyft osv är vansinnigt. Du måste framförallt ta ner kardanaxeln för att få bort tanken..avgassystem efter kat..... Be mecken räkna rätt en gång till... Det tar honom ca 4 timmar a 500 spänn, sen en tank. Jag har själv lämnat bort jobbet och om jag inte mins fel så kostade det 4200 inklusive byte av mellanlager ( på kardan som ändå var nere) E |
|
|
BMW i Ängelholm vill ha ca. 3500 för bara tanken, och det är mycket jobb att byta. Får du det för 2200 så slå till. Fredrik M |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.