AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
843

min första bmw

Visa användare
56
erki87
318is -90

hejsan

tänkte bara berätta att jag fastnat i bmw träsket med er killar och tjejer. köpte nämligen min första bmw igår.

En 320i helt original.

mvh Eric
jp
464
jpn
523im -99
grattis till bilköpet! e30 är roliga bilar! så hoppas du får många goa mil med den!
grattis.njut av bilen men kör inte så hårt att du blir besviken på lagningskostnaderna.kör ej hårt på 1 o 2 ans växel så blir det bra.
sa
124
saaek
320i -89
Inte köra hårt på 1 o 2ans växel? :O satan! något speciellt med dom eller?
Visa användare
56
erki87
318is -90

hehe jaså inte hårt på ettan o tvåan säger du... :P hehe =P ska lägga upp lite bilder så snart ja har fixxat till den lite
Öb
298
Öberg
BMW 325 -87
Ös på! =)

Det gjorde jag med min förra 325a, den höll som jag förväntade mig, hoppas du får många trevliga mil framför dig!
SpineKracker
så länge du håller dig borta från att tokvarva på ettan och inte ligger mot varvstoppet på någon växel är det nog ingen fara. Bara du byter olja och sköter övrig service ska din bil nog inte vålla några större problem.
Öb
298
Öberg
BMW 325 -87
Även om du skulle tokvarva nån gång på ettan och även dra i varvstoppet några gånger så bettar jag en tjuga på att det inte är någon fara om du har fräscha oljor osv =)

Sätta emot? ;-)
Viktigast är att man fått upp rätt arbetstemperatur på motorn innan man börjar gasa.

...........

Det finns två bilar, en ny BMW eller en begagnad BMW.
Tr
603
Trebor
BMW 523 -11

Precis....och rätt ventilspel så är det bara och GASA!

///Robban
Visa användare
56
erki87
318is -90

hehe okej. :P

jag börjar skissa på ett turbo bygge.
men jag vet inte om ja ska köra turbo på 320 motorn eller om ja först ska sätta i en m20b25... hur mycket efter ligger man en 325 om ja kör 320tic me 535 lmm och spridare?

har man någon chans?
SpineKracker
Svårt att avgöra! Laddtryck? Smidda kolvar? Modifierad topp? mm mm

Tänkte egentligen mest invända mot uttrycket "bmwträsket", det är inget träsk, det är snarare en vidsträckt äng.. hehe.. om man nu ska hålla sig i markmetaforer. =)
Visa användare
56
erki87
318is -90

hmm tänkte köra med original komp så ja hade max tänkt att ladda runt 0.6 - 0.7 vilket är det enklaste sättet att kompsänka så att jag säkert kan köra på 0.7 bar? dubbla topplockspackningar? eller hur tjock packning behövs?

mvh Eric
E3
50
E30 Nicke
325iX -88
528
dubbla topplockspackningar är ju enkelt å bra, men frågan är hur länge det håller och hur ofta du behöver byta dem :O det är bättre om du svarvar kolvarna, känner du nån inom metalindustin så kan säker de göra det för en liten peng, det är bäst att göra det ordentligt från början så slipper det krabba sen :), undrar om du ens behöver kompsänka :/
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.