AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
594

Byta e36 till e46

Hej allihopa :)

Hade tänkt byta min 328 -96 Limo e36 mot en 320 lr 323 Coupe e46 nu eftersommaren. Min plan är helt enkelt att köra min nurvarande bil sommaren ut för att sen ställa av den och sälja den lagom till nästa sommar...
Och under vintern hämta hem min nya kärlek nere från tyskland.

Det jag undrar mest är om detta är det smartaste sättet att gå till väga?

När tror ni man får mest för min e36, eftersommarn 05 eller till sommaren 06
Är det smartare att sälja bilen innan jag köper min nya?

Hur mycket kommer e36:ans pris påverkas av e90?

Hur mycket tror ni en 320, 323 e46ci kommer ligga på i vinter
då i GOTT skick läder och mpaket är ett krav.

Tacksam för alla tips och råd, erfarenheter osv.

Mvh Oskar
Hej,

Du får naturligtvis räkna med att din 328 blir värd mindre nästa år, men värdefallet för en ex 323 E46 Coupe gissar jag blir mycket större pga nya 3-serien. E46:ans prisbild blir mycket mer sårbar pga E90, tex så påverkades knappast E34s prisbild särskilt mycket negativt pga E60 lanseringen, den var ju låg redan innan!

Jag tror du får mer för E36 nu till hösten, men inte så mycket mer än du kommer få till våren. Gissar på att de lär ligga på runt 50kkr om ett år för välskötta exemplar. Du kanske kan tjäna 10kkr i bästa fall på att sälja till hösten, det är min gissning.

323 E46 Coupe (trevlig bil förresten!) begärs det idag runt 140-160kkr, gissar på att det lär begäras ca 120-130 om ett år för dessa. Innan prutning skall tilläggas.

M-paket till tidiga E46 blir svårt att hitta, det fanns ett slags "M-Aeropack" med bl a runda dimstrålkastare t om 2000 innan M-sportpaketet kom. Eftersom priserna är såpass låga i Sverige hade jag börjat med att leta på hemmaplan.

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918

Renault gör sig bäst på flaska med svart etikett :-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.