AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
870

Slitet hasskydd under bilen!

An
142
AndersE
Befinner mig mellan två BMW:s
Besiktigade bilen idag och fick se att hela hasskydet under vaextremt slitet, framtill så det ut som en bit försvunnit och resten hängde ner mot marken. Bilen är sänkt så jag trodde väl att det skulle slitas, men så här mycket! Vad kostar ett nytt hasskydd till bilen, en e39 528 -96. Kan man fixade det själv i en gds hall även fast man har tummen mitt i handen?

Tacksam för svar/AndersE
mi
305
micro
316i touring -09
523i -99
Vad det kostar vet jag inte, men att du kan byta själv är jag övertygad om. Är det under motorn eller plasten efter sidorna eller alltihop du funderar på? I vilket fall så sitter de bara med lättåtkomliga skruvar, så en vanlig stjärnmejsel är allt som krävs. Är du på en lyft är det en barnlek. Tror inte det är så dyrt heller. Bytte en innerskärm på min förra e39 och var förvånad att den inte kostade mer, under hundringen om jag inte minns fel. Plasten under motorn är delad i 2 bitar så kolla om du behöver båda. Se till att få nya skruvar med, om det hänger ner så har säkert några lossnat (sådan variant som bara behöver dras nåt halvvarv)
Mvh micke
An
142
AndersE
ok,tack!
Visa användare
777
Frapp
323ti -98
118d -08
Du får ta det försiktig när du har låg bil Anders! Det är definitivt inte bra att kasa runt på magen och slita ut hasskydd.
An
142
AndersE
hahaha
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.