|
|
|
|---|---|
|
Lite BMW bilder från årets Techno Classica 2005 i Essen. Länk | |
|
Ahhhh, vilka bilar! När var du där? Mvh Abbe Dagboken: Länk |
|
| Vi åkte ner i Torsdags (7/4) och kom hem på Söndagen. | |
|
Snygga bilder. M3:an i krigsmålning är fantastisk! |
|
V12 LeMans |
många goa bilar , trevligt att se grupp5-e21-orna med bl a Jägermeister-reklamen , ;-) . Åsså racing-M1an , är himla trevlig . |
|
Trevliga bilder från Essen. Efter att ha gått runt där nere i 3 dagar konstaterade vi att BMW var det märke som bäst visade sin historia, samlat, konsekvent och stilfullt. De övriga tycker jag hade splittrat sig alltför mycket, tyvärr. När jag får tid skall jag redigera bilderna som togs och lägga ut några av dessa. För övrigt så fanns det ganska många äldre BMW till salu på olika håll. Kvaliteten var dock tveksam på sina håll. Hittade bl.a. en 327/28 med 55 hk motorn där man begärde 1,4 M SEK. Att bygga en 328-motor kostar ytterligare 200.000. Bilen var dessutom överrenoverad på sina ställen och hade en hel del icke original-detaljer monterade. Det fanns dessutom en 507 under uppbyggnad men det verkar som att den ursprungligen var en 501/502. Det är ju samma ram på alla dessa. Frågade efter chassinumret men fick inget svar. Sammanfattningsvis kan man säga att TechnoClassica håller stilen; allt finns att se där. Återbesök nästa år. Bosse J. Bosse J. BMW CS 185 H |
|
|
Fantastisk samling av unika och fina BMW bilar! Ehh, bakdäcken...: Länk Mvh, /Wille |
|
|
Bredvid 507:an på första bilden står en röd coupé. Fins det några bilder? Jag var där förra året. M1:an de hade där då var en i Procar utförande. Vill gärna ha en sådan. Mvh Thomas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.