|
|
|
|---|---|
|
Som rubrike ovan nämner gör dem det ? En vän till mig körde "lite" för fort (30km/h) undrar om det blixtrar för det gjorde dem inte. //Jonatan | |
|
Ja det blixtrar om man blir fotograferad av fartkameran. ------ Länk Länk |
|
|
Det är väldigt få lådor det sitter kameror i, jag har haft min radarvarnare i ett par månader nu, och hittills aldrig kört förbi någon som är laddad, och då passerar jag flera varje dag. BMW CS #5206 |
|
|
Och även en som är laddad med kamera tar den inte mer än 10 bilder/dag. ------ Länk Länk |
|
|
Så kamererna måste laddas upp ? Varför inte direkt strömförsörjning ? Stor mening med dessa om dem inte är laddade, plus 10 bilder/dagen låter ju inte mycket. Ska man blåsa förbi dem i 200:a för dem sak ta en ? //Jonatan |
|
|
Kan meddela, om det är av intresse, att det är elinchrome blixtar som sitter i kameraskåpen. Helt okej märke. Ett par stolpar med blixtar och en med en kamera (Nikon av bättre modell) och man kan knäcka extra som proffsfotograf ;) "Bilar som inte driver bak är trasiga!" Länk |
|
|
MRJ: Skåpen måste laddas med en kamera:) De är nästan alltid tomma. Polisen åker och monterar i en kamera, sedan går den typ en timme och sedan hämtar de in den igen. |
|
|
Jo visst blixtrar det! Går inte att missa! /// B-O M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Min:Länk |
|
|
Jag har sett skåpen i Södra Länken blixtra, och det går inte att missa... blir man fotad så märker man det garanterat. Tack Radio Stockholm för att ni berättade att skåpen var laddade den morgonen... :-) |
|
|
christer silvén: Du menar väl att du har haft din garageportsöppnare i ett par månader? :) Jag också! |
|
|
vart får man tag i dom här finurliga "garageportöppnarna" i´m not driving too fast... ...i´m just flying too low! |
|
|
Hur fngerar en sån ? hur vet den om skåpen är laddade ? //Jonatan |
|
|
Här har är en kille på powerbörsen " delarsäljes "som säljer lasrevarnare . ( i umeå ) mvh lars |
|
|
Den varnar om den uppfattar sändningar på vissa frekvenser. Går inte att blockera, vilket skulle vara samma sak som att absorbera signalen eller reflektera allt åt ett annat håll. Det klara bara stealth planen. |
|
|
Kamerorna i Finland, funkar inte med laser eller radar, de mäter bilens hastighet mellan två punkter i vägen. Tror nästan de svenska gör lika? Så radar/laservarnare eller jammers gör inget. Radarvarnare köper man billigast via England, eftersom de är lagliga där. Och visst har man ju en garageports öppnare i bilen. Min M5 i svenska E39 M5 registret Länk |
|
|
Svenska kameraskåp mäter vanligtvis med radar, varför en bra radarvarnare kan varna för ett aktivt skåp. I vissa fall kan det varna i god tid före skåpet, i andra fall på tok för sent eller inte alls. Det beror bl a. på hur bra varnare man har och hur skåpet är inställt. |
|
|
Ett ställe att få tag på dom i sverige är ju också Länk Har dock själv ingen erfarenhet av detta märke. |
|
| En jag känner har ett litet trevlig kit han vill sälja, en ny MDS "garageportsöppnare" + R-varnare för en vettig peng. | |
|
Måste ställa en knäpp fråga. Är det inte farligt för mig som person att bli "flashad" av en kamera? Givetvis har jag ju kört för fort varpå jag får en blixt i nian, att bli flashad i 200 kan inte vara bra för någon... Undrar om det hänt någon olycka i ovan scenario? Mvh / Wallace |
|
|
Jag har precis samma funderingar som du Wallace. Jag satt med när en polare blev fotad i norge och det var en jäkla blixt. Detta var nattetid och det verkar ju jäkligt farligt att blända en traffikant nattetisd. Men det är klart. Det har väl alla räknat ut vid det här laget att det knappast är frågan om att öka trafiksäkerheten. Det handlar ju om att tjäna pengar på medborgarna som vanligt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.