AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
646

Fjäderknarr på gång

Visa användare
66
magazinet
325 -94
Hej allihopa. Jag köpte en 740 i går ( daols gamla ) och den går som en dröm. Körde 100 mil hem till malmö i ett sträck. (tog en korv när jag tankade) underbart. jag håller verkligen med om att v8 är starkt beroendeframkallande.
Men
efter jag tvättat bilen idag började fjädrarna fram (låter så) knarra som en gammal ladugårdsdörr när jag vrider på ratten. det är ett jämt knarrande som är ganska högt. Är det nån som har nån ide om vad det kan vara??

Nybliven 740ia -94 ägare.
Eternaltears
Jag har undrat samma sak. Har nämligen samma fel på min 750iak -88, men då fick jag svar att det är pendelstagen, men det är det inte. Så vi får hoppas att nån kan ge ett tips på nåt annat som det kan vara=)
To
435
Topgun007
3.23i -84
5.18i -92
5.28i -99
7.30i -89
3.23ti - 97
3.20i -99
Hejsan!
Jag hade detta problem också på en E32:a. Jag hissade upp framvagnen så att det gick att styra lätt i luften. Av med hjulen och ta hjälp av någon som svänger på ratten. Kan vara svårt att bestämma var ljudet kommer ifrån men då hjälper det att lägga fingrarna på p-ändarna och då känns knarret. Hittade problemet i en av P-ändarna på parallellstaget till styrningen. Jag tog molybiden? fett på sprayflaska och sprutade detta i en injektionsspruta och sedan stack jag rakt igenom gummibälgen till P-ändan. Ljudet försvann direkt och har varit borta i flera år nu.

Ulf
Visa användare
66
magazinet
325 -94
Tack. jag var inne på något sånt oxå men det känns skönt att få det bekräftat av nån som provat.

Ha det bra i solen :)))
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.