AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
701

M20B20 Laddtrycksproblem..

ma
7
matte_sv
BMW 325i Turbo -92
BMW 320i Turbo -84
Har lite problem med min snik-konverterade vinterbil. Allt funkar som det ska utom laddtrycket. Den laddar 0,4 på 1:ans växel, 0,6 på 2:an, 0,8 på 3:an, 1,0 på 4:an, och 1,2 på 5:an.
Har en vanlig integ.wastegate med tryck klocka. Alltså ingen som styrs av avgastrycket. Någon som har nåt förslag så blir jag väldigt tacksam..
CD
396
CDrom
E30 323i Touring -89 Turbo
har du "pyst" wastegaten för att få högre laddtryck ? det kan bete sig bla så då..

eller så skulle jag tro att den läcker avgaser innan turbon..
ma
7
matte_sv
BMW 325i Turbo -92
BMW 320i Turbo -84
Nej, den e bara skruvad på staget. Hade en spricka i genröret tidigare. Ska kolla den igen, men det hörs absolut inte som den läcker..
Mi
58
Mirre
525 24V -93
325 E30 -89
325 4-link -87 Turbo
Det låter som att slaglängden på WG räcker inte till och trycket skenar iväg (då öppnar inte WG så det räcker)
Ett tipps: lossa staget (så det blir längre) så långt så att wastegaten håller sig precis stängt och sedan montera en extra fjäder på wg klockan och armen så det blir mera motstånd = mera tryck och utan skenande laddtryck.
JO
236
JOhan_e28
M528/35 -86
320 -85
en fråga: blir de mer avgaser på samma varv på 5:an och ex 2:an? verkar ju konstigt annars att laddtrycket är linjärt mot växlarna :)

///JOhan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.