|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Hasso: Tror du börjar bli gammal, det växer inget på en räserbana. ;-) Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Jepp, idag släpps Fyndbörsen nummer 13 med tre sidor test av Swissol. Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Spännande. Prisvärt kan det ju iaf aldrig bli. Eller? FP |
|
|
Kan säga att jag funderar allvarligt på att köpa en burk av Sapfir som kostar 989 spänn för 200 ml. Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Micke, Kul reportage, och bra att man lyfter fram viken av hur många behandlingar resp. produkt räcker till. Blev faktiskt lite sugen på att beställa lite produkter för att testa, onekligen fungerar de ju väldigt bra! När det gäller vattenavrinning upplever jag att vaxer med höga halter Carnauba fungerar bättre än de rent syntetiska, även om inte glansen avslöjar detta. Jag lånade en burk Meguiars vax i fast form av Tommy (The Polish Man) (har inte det exakta produktnamnet i huvudet), som innehöll en hög halt carbauba. Detta testades på en halv motorhuv ;), andra halvan vaxades med Lahegas hårdvax. Ingen skillnad vad det gäller glans, och båda var relativt lätta att applicera fast det flytande hårdvaxet en aning trevligare att jobba med. Dock kom grannen inspringande 1 vecka senare och undrade varför endast halva motorhuven var torr medans den andra hade fullt med droppar från regnovädret :) Hällde man vatten på huven så bokstavligen rann det av _direkt_ på den sida där Meguiars vax hade appliceras, medans det pärlades fint på den andra. Mvh / Peter |
|
bustorp |
Kul när det pärlar sig men det är inte bara fördelar. Det bildas ringar lättare om det får torka och det blir mer att torka av med skinnet om man inte skrapar. Jag upplever det som att det kvittar om det pärlar sig eller inte. Jag är ute efter glansen och hållbarheten på den........ Hmmm...måste sticka nu.......köpa Fyndbörsen "Ödmjukhet inför kunskapen" |
|
Micke tror du inte det är bättre och prova på en bil som nyttjas i daglig trafik istället för en som står i Bilsport muset?. Det borde väl vara lättare och se stora skillnader då eller? Mvh Danne -Never feel sorry for yourself.- |
|
|
Daniel.F...: Eftersom vi inte testade hållbarheten på Sapfir så var det viktigare att ha en bil som är någulunda vettig i lacken. Det andra testet vi gjorde var på en bil som brukas dagligen. Läs igen - läs rätt. Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.