AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.275

Byte av ratt i m3:an!?

M3
43
M3 Anden
M3 E36 -94
Jag vill byta ratt i min m3:a. det sitter den fula 4 ekrade i nu. har sett att det finns en annan tre ekrad till m bilarna. går det att byta till den utan modefiering?

Har märkt att turbo inte behövs =)
Du behöver åtminstonne en ny airbag + ratten
hampe m3
till vilken ratt ska du bytta? en med eller uttan kuddde?

ska du bytta till bmws litte sportigare kringla då blir det dyrt, skulle göra samma bytte själv men det skulle gå på 8000-8500 där någonstans, möjligt att jag mins fel, men jag tog samma ficka m pengar o åkte o köpte ett supersprint system o en mommo kringla.

kommer att bli total sågad nu av alla org freak som anser att man tok modiferar bilen vid ett ratt bytte, men denna ratt + nav skulle ja tycka passa in i din vagn Länk

o inte specelt kostsamt,3000- 4000 för ratt, nav+ arbette om du inte gör det själv.

mvh h
Snälla, inte den ratten i en M bil :/ Och nej, jag är inte TOK-orginal "freak" men den där passar verkligen inte.

Mvh Per
Cr
657
Crisse
330d xDrive Touring -14
M4 Cabrio -17
Sorry hampe men jag måste hålla med P3r, den där ratten är helgerån. Dessutom har den ingen airbag vilket är minst sagt dumt att välja bort.

Och det behöver inte kosta 8 papp att byta ratt, i alla fall inte om du håller dig till de typer som sattes på E36an (finns ca 8-9 modeller)...

På skroten köper du ratt + airbag för ca 3000. Sök på www.fbt.se. Arbetet kostar bara lite tålamod och kräver grundläggande eltekniska kunskaper.
Crisse:

Har du inga bilder på nyinskaffade bilen? Maila om du inte vill visa här :) Det låter ju som den är superfin!

Mvh Per
Cr
657
Crisse
330d xDrive Touring -14
M4 Cabrio -17
P3r: Bilder kommer upp här inom kort=) Det har varit så sjaskigt väder här i gbg nu bara...

MVH
Ni
430
Nicke_M
850 CSi
M5 E39
Crisse,

U got mail...
M3
43
M3 Anden
M3 E36 -94
Är det någon som vet om det går att byta till 3 ekrade ratten från m3 -97 på en -94? har en äkta m ratt men fick inte ihop det redigt med den elektriska plast ringen som sitter bakom ratten! är det något man måste byta också?

Cr
657
Crisse
330d xDrive Touring -14
M4 Cabrio -17
Ja du måste byta rullen som sitter bakom samt göra ett litet elektriskt ingrepp för att leda kontakten till tutan genom rullen också. Du måste även fixera rullen med en liten skruv.
M3
43
M3 Anden
M3 E36 -94
Är den dyr den rullen? ska man plocka en på skroten eller köpa ny?

Cr
657
Crisse
330d xDrive Touring -14
M4 Cabrio -17
Plocka den på skroten om den finns. De kallar den för airbagrulle och det ska vara samma till alla rattar oavsett utseende på ratten, årsmodeller 1995-1999.
Cr
657
Crisse
330d xDrive Touring -14
M4 Cabrio -17
Förlåt den heter Airbag Kontaktrulle.
M3
43
M3 Anden
M3 E36 -94
Okej.. Tack så mycket!

xp
126
xpoze
BMW 1993 MUGELLO ROT
Hej, får man fråga hur det gått med rattbytet?
Är nämligen också sugen på att slänga ut den fyrekrade mot någon utav de 3-ekrade M-rattarna. Köpte du din på skroten? Får man fråga vad du gav?
Fick du köpa en ny airbagenhet på BMW eller?
M3
43
M3 Anden
M3 E36 -94
Tja! Jag har fått reda på att man kan plocka ett ratt nav från en nyare (-96 uppåt) e36 från skroten så ska det passa. Har bara inte orkat åka till skroten ännu så jag har inte fått dit den än!
Ratten köpte jag av en jag känner så jag fick ett ganska bra kompis pris på den =) 500:- för en ratt som är använd 10 mil!! =) det är kompis pris det.
Fick reda på efter att dom är ganska dyra dom rattarna

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.