|
|
|
|---|---|
|
Hej!! har då problem med bromsarna fram... det är som ett dunkande ljud när jag svänger till höger men inget till vänster och vänster skiva blir glödhet... de jag tror är att oket kärvar men skulle vilja höra andras förslag på vad det kan vara. Tack på förhand!! | |
|
Dåligt hjullager. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
lätt inte så i höstas, när jag ställde in den!! |
|
|
bromsarna ligger på bromsbelägg bytas bromsoket vill inte åka tillbaka till sin rätta plats nått av de 3 tror jag att det är --- NYBÖRJARE |
|
|
blir skivan glödhet är det ju garanterat att oket ligger på...ta av oket och testa om du kan dra isär halvorna enkelt, antagligen har du rost på glidpinnarna och i hålen där dom glider så att halvorna inte kan glida lätt, vilket gör att du kan trycka ihop oket med hydraultrycket från bromssystemet men det orkar inte gå tillbaka av sig själv på grund av rost och skit som ökar glidytornas friktion... köp en rep sats och plocka isär oket, gör rent överallt och byt glidpinnarna om du har mycket rost på dom, eller om där är mycket rost på kolven! sen borde det fungera tycker jag... MVH Johan K |
|
| Titta oxå på bromslangarna som går till oket. Är det "bulor" på dom så kan bromsvätskan ha svårt att släppa trycket och då ligger bromsen på... | |
|
Det är möjligt du har ett halvdåligt lager OCH att nu efter avställningen har även kolven/glidpinnarna fastnat. Kolla upp funktionen på allt. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.