AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
495

Hjälp med dimmljus och backlampa..

Hej!
Var ut nyss o kikade på bilen, dimmljusen och backlampan lyser inte. Men dimmljus-indikatorn i bilen lyser så de är nånting fel nånstans på vägen.

Iaf, jag pillade runt bland säkringarna och kika, men hittade inte vilken som går till vad, hur säger man backljuslampa och dimmljus på tyska? hjälp..

Sen försökte jag få av dimmljusen, för att ev kolla om ngn lampa var sönder. Gör som det står i instruktionsboken men får inte loss själva lampan.

Efter lite pillande i säkringarna upp o ner så fick ja igång högerdimmljus, yes!!! tänkte jag. Men lyckan varade inte länge för när ja fortsatte pilla runt bland säkringarna i hopp om att nästa dimmljus skulle komma igång så slutade de högra att lysa.

Tröck på knappen io bilen för de främre dimmljusen och lyssnade i säkringsboxen, de klickar till på de stora säkringarna när man sätter på och stänger av dimmljuset, ska de va så? Kollade på de stora säkringarna och alla verkade hela och fina?? Eller syns de inte på dom när de pajjar?

Bilen är en 328 e36 btw..

Tacksam för svar

/
Mert
ingen som kan hjälpa mig =)
Xt
292
Xtr4
320i Cab -02
Råder dig att använda sökfunktionen..

Kollade lite nyss och upptäckte att det var fler som hade haft typ samma problem som dig!

Lycka till!

MVH

/I have a totally need for seepd
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.