AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
472

Värdering av 320i -86

De
763
Deimos
320d GT xdrive -16
Ska köpa en bil till grabben och har tittat runt på lite olika alternativ. Hittade en fin BMW 320i -86, enda rost som finns är lite ytrost på vä framskärm.

Detta är utfört på verkstad innan försäljning:

Renoverad topp
bytta ventiler
Lyftare
Kamkedja
Nya Dämpare

Bilen är för övrigt (enligt säljaren) ej buskörd, iaf de senaste 10 åren då han själv känner personen som han själv köpte den av för ett halvår sen. Kollade med bilregistret och det är en kvinna som haft den sen -95 så det kan ju stämma.

Så vad tror ni den är värd?
Inget som har med frågan o göra igentligen men, har 320 kamkedja?

Din grabb är inte intresserad utav en 318i då? :-)

Mvh
Henke
De
763
Deimos
320d GT xdrive -16
Inte tänkt på det, har alltid förknippat bmws sexor med kamkedja. Men du har rätt, ska vara rem på M20.

Jo det är klart han skulle kunna vara det=) Synd bara att du bor så långt bort.
Okej. Nja, jag var inte helt säker, så jag tänkte bara fråga.

Japp, lite småsurt att ni bor lite långt bort. Den ska ut på annons snart o tänkte bara fråga iallafall. Den är annars i mycket fint skick mm :-).

Vet inte riktigt vad en sådan kan vara värd. Mätarställning?, utrustning?, sommar - vinterdäck? mm

Mvh
Henke
De
763
Deimos
320d GT xdrive -16
25000mil, sommardäck + 8 vinterdäck på fälg, utrustning... jaa taklucka, stereo, Motorvärmare=) Det är en coupé för övrigt. Svårvärderad enligt mig. Killen begär 16000:- men det är på tok för mycket enligt mig. Då skulle vi lika gärna kunna köpa en 325:a eller kanske en 318is 16v för samma pengar, grabben skulle nog iaf tycka att det var bra mycket roligare=) Han är dock villig att diskutera priset.
Visa användare
1.320
markkus
M535i -86
528i -87
535iA -87
M535i -86
518i -87
318is 16v måste ju va den perfekta ungdoms-E30:n, billig i drift, lättmekad och bra väghållning. 320 är nog den tråkigaste E30:n och särskilt snål är den inte heller. Max 8000:- om du ändå vill köpa 320:n.
De
763
Deimos
320d GT xdrive -16
Jo, jag skulle helst köpa en 318is 16v till honom. Men det är svårt att hitta någon till ett vettigt pris. Personligen skulle jag inte betala över 15000 för en 15 år gammal bil hur fina de än må vara. I alla fall inte i klassen bruks/bus bilar.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.