AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
974

E det ok och byta inredning?!

sj
813
sjoberg
Kia Stonic 1.0 T-GDi -20
BMW 340i Touring -18
Har en -91 M5:a med Anthrazit-klädseln i. Den e fin på alla sätt och vis, men jag är ändå lite sugen på att kasta ut den och ersätta med ngn annan. Möjligtvis skinn, får se vad som dyker upp och är rätt i pris...
Jag kommer dock vara noga att välja en som fanns som tillval då min bil byggdes.
Till saken. Skulle ni backa för att köpa en bil om den inte hade orginalklädseln, och allt annat var orginal?!
Och vilken är den snyggaste till en diamantsvart E34?!
Förstår att smaken e delad, men det e bara som så att jag har inget sånt sinne alls...

Sjöberg
på en lite mer speciell bil såsom din M5:a hade jag som köpare absolut föredragit att bilen var i originalskick, även om du kanske byter till en klädsel som både ser bättre ut och höjer värdet..

MVH
Johan K
sj
813
sjoberg
Kia Stonic 1.0 T-GDi -20
BMW 340i Touring -18
Det är lite det jag menar, tror personligen också att det sänker värdet på bilen även om man gör ett snyggt jobb och får tag i en inredning i nyskick.
Sen e ju frågan hur många som resonerar så...

Sjöberg
asså det är ju din bil :) du skall ju göra det som känns bäst, skit i vad andra säger, dock hade iaf jag sett det som ett minus om bilen saknade orig. klädsel om jag var spekulant...så du kanske skall vara beredd på det den dagen som du skall sälja...

MVH
Johan K
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Tycker du ska köpa champagner skinn i så fall, mycket läcker kombination. I varje fall något ljust (i praktiken champagner eller silbergrau hell för den årsmodellen). Vanligt svart helläder tycker jag inte du ska sätta dit, det sitter ju i var och varannan M5:a känns det som och det ger bara en mörkare kupé än vad du har nu.
Jag tycker inte att det är något "brottsligt" att byta inredningen, på den aktuella bilen alltså. Hade det varit något mer unikt, som tex en touring, en cecotto, winkelhock eller någon Individualbil då hade jag sett allvarligt på det rent prismässigt. Förutsatt att man inte kan spåra att inredningen är bytt förstås, dvs man måste se till att det ser ut som det skulle ha gjort från fabrik, att allt är komplett.

-M5 E34 Limousine register Länk
Fr
41
Fredrik_
325 Coupe -93
Köper ju hellre en bil med fin klädsel än en med taskig orginal klädsel. Då känns det lite som att ägaren av bilen har tagit väl hand om bilen.
sj
813
sjoberg
Kia Stonic 1.0 T-GDi -20
BMW 340i Touring -18
Ok, skulle nog kunna tänka mig att ljust hade varit snyggt.
Men fanns Silbergrau hell och Champagner endast som tillval för M5, eller det fanns till andra modeller också?!
Dom har ju ett ganska stort utbud på Bildelsbasen.

Sjöberg
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Silbergrau hell finns på andra E34:or. Hur det är med Champagner vet inte, den känns rätt så M5-unik men jag törs inte svära på det. Någon annan kanske vet säkert?
OBS! Tänk på att om du köper en inredning från en icke-M5 så måste det vara sportstolar (självklart) samt helläder och speciell konsol vid växelspaken (M5-unik). Annars avslöjas det snabbt, tex som den här stackars 3,8:an som har vanliga E34-plastdörrsidor och konsol samt vanliga standard E34-skinnsäten i fel kulör och som är väsentligt äldre än bilen:
Länk

-M5 E34 Limousine register Länk
Visa användare
58
Mpower
M5-89
HAha,,, ser ut som han har merca ratt ju...
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Alltså fyyy för den M5:an. Den är så jädra ful med de stolarna. Usch!!!!!

//Schnitzer

Ba
7
Batsman
528i-83, 2st.
Alternativet finns ju alltid att behålla den gamla inredningen i sitt källarförråd och kunna byta tillbaka till orginalinredningen om köparen hellre vill det den dag du skall sälja bilen.

*When you need Power and Comfort, get a Beamer man*
sj
813
sjoberg
Kia Stonic 1.0 T-GDi -20
BMW 340i Touring -18
Herregud för den bilen... Pinsam!!!
Lutar åt att jag försöker hitta Champagner-inredningen, känns helt klart som där är mer klass i den.
Blir nog inte lätt att hitta men jag lägger in en köpes direkt.
Kommer troligtvis även att spara orginal-inredningen så den dag jag säljer bilen finns alternativet att byta igen.
Tack för hjälpen!!

Sjöberg
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.