AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
5.549

Min BMW 325 E90 *Nya Bilder*

Sida 2 av 3
To
94
Tobbe_E90
BMW 325 E90 -05
Sward: Ang 18". Jag tycker definitivt att du ska köpa 18", asså ingen idé och dumsnåla på en sån sak. Bilen blir snyggare och med 225 fram och 255 bak så får du helt underbara vägegenskaper. Glöm inte sportchassi!

Visste ni att BMW har "byggt" bort så att den inte spårar? Ny hjulupphängning från 5 serien. Blev helt förvånad eftersom min förra bil med 215 spårade mer!

Jag tycker inte den är tungstyrd alls, men det är naturligtvis subjektivt. Prova själv! Bilen kostade 350k. gillar heller inte baken 100% men det gör ingenting när allt annat slår allt annat ;)

Ang 220 km/h under inkörning (170mil på mätaren) , kanske inte optimalt men jag var tvungen att köra ifrån en ny 530 ;)

Fler bilder kommer till galleriet!

Ha det gött så ses vi på vägen.

Körde GBG-Sthlm idag på 3.35, helt OK va? ;)

ri
320
rightnow
3-Serie Coupé, 2004
Så himla vacker i svart! Klockrent köp! Men snälla byt ut till vita blinkers där bak. Tro mig, du kommer INTE bli missnöjd. Och ta nya kort när du gjort det :D
Sw
215
Sward
X5 M50D (F15) 2014
116D (F20) 2013
Clubsport:
Jag har tittat lite på BBS Challenge. Den verkar ha ett vettigt pris. Jag är lite inne på 19" stora och 8" breda fram och 9,5" bak. ACS har fälgar i dessa storlekar så det borde få plats dock måste man kolla upp ET. Det skiljer inte så mycket i pris på fälg mellan 18" och 19". Däremot skiljer det på däcken.

Bilen är en tjänstebil där jag får köpa sådanna här saker mot bruttolöneavdrag så nettokostnaden blir inte så stor.

Tobbe_E90:
17" är inget alternativ. Dock är den beställd med de 17" som följer med paketen men dessa ska jag sälja eller ha kvar som "reservhjul". Sportchassi är naturligtvis beställt.

Återigen grattis. Jag är lite "avundsjuk" på dig för att du redan har fått din...

/Fredrik Swärd
To
94
Tobbe_E90
BMW 325 E90 -05
Någon som vet vad det kostar med vita blinkers bak? kan man göra det på BMW?
DanneE
Kanonfin E90!

Ska du modda den något ?

/Daniel
320dT M ´05 - 19" OZ & Coilovers monterade!
Mer info: Länk
Om jag skulle beställa en E90 skulle jag beställt exakt en såndär! Enda skillnaden skulle ha varit färgen, skulle ha tagit den som ser ut som Volvos Marinblåpärlemo (Mystikblå?).
ErikR:

Monacoblå

:)

//Chrille
Ti
124
Tim Strindeborg
Bmw M Coupe -00
Bmw 120d M-pkt -08
Extremt snygg bil! Det är samma sak med alla nya bmws, det tar ett tag att vänja sig vid bilen. Men när det är gjort så blir dom bara snyggare för varje gång man ser dom!
Håller me dom övriga om att du ska sätta på vita blinkers bak.
Ke
711
Kenta
G31 520dAT -18
Finns det vita bakljus ?
tobbe, intressant! min far vart nämligen nästan lite paff över den obefintliga spårningen på denna bil medan hans förra 9-3ss spårade vilt, 225or fram på båda. jag trodde det kunde ha o göra med att däcken är punkteringssäkra men då vet jag.

håller för övrigt med dig om att man inte ska snåla på 18"arna. E90 gör sig inte riktigt med mindre fälgar och dessutom är de ju riktigt snygga, speciellt hur de är konkava.

vita blinkers kostar 300€.

Tycker inte den är tungstyrd alls, audi är tungstyrt. sen gör ju den aktiva styrningen att man knappt behöver röra ratten i lägre hastigheter så för min del hade styrningen kunnat få vara tyngre för bättre högfartsstabilitet.
Ke
711
Kenta
G31 520dAT -18
Någon som hittat bilder på bil med vita blinkers ?
de går att köpa först i sommar så det finns nog inga bilder ännu. i tillbehörskatalogen ser de iaf ut såhär:
Länk

och photoshopat såhär: Länk
Sward:
Precis dom funderar jag på. Och då får 17" fälgarna användas till vinterdäcken.
har 325an också ett sånt här spjäll i ena pipan bak? Länk
nån som vet poängen med det?
DanneE
Sånt spjäll har även 535d ´05 i höger pipa :)

Va f*n är det igentligen?

/Daniel
320dT M ´05 - 19" OZ & Coilovers monterade!
Mer info: Länk
Gr
378
Griseknoen
Mercedes C220CDI 2008
"Ang 220 km/h under inkörning (170mil på mätaren) , kanske inte optimalt men jag var tvungen att köra ifrån en ny 530 ;)"

Tycker du ska se till att hålla dig på bana med de hastigheterna. Inkörning eller ej. Absolut inget att skryta med iaf. om du trodde det. Visar bara att du har mer bil än substans mellan öronen om du frågar mig.
To
94
Tobbe_E90
BMW 325 E90 -05
Griseknoen: Den 220 körningen var under optimala förhållanden (sol, dagsljus) utan övrig trafik inblandad på motorväg och under en kort sträcka. Jag skulle aldrig utsätta andra medtrafikanter med vårdslös körning.
Ko
475
Korak
330 cab 03:a M-sp såld
518 - 90 såld
x3 msport 3.0.d 2015
tobbe
tror inte att det är nån inkörning på bmw nu förtiden så det är bara att gasa var vad de sa åt mig när jag provkörde
allafall ,så lite bättre än 220 kan du allt..hehe
man köper inte en bil med 220 hp för att höra i 90 då finns det andra alternativ.
kanonfin bil du köpt...

mvh
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
Tobbe_E90: Väldigt snygg, är själv fortfarande lite tveksam till designen, men det sätter sig så småningom:) Kör försiktigt.

Micke K. Länk
Vigg0

Tror att 325 har sådant spjäll med. Det är stängt vid låga varv för att få ner ljudnivån om jag förstått rätt sen öppnas det vid högre varv eller körning (lite osäker). När jag lämna bilen till ess för kompressor installation så tog dom bort spjället. Så det är bara att ta bort och höra skillnaden.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.