AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.840

Färg till M5-fälg?

Sida 1 av 2
Mi
137
MikEe
BMW Z4 3.0i Sport -04
Försöker hitta lämplig färg för att lacka en kantstött M5-fälg utan att lyckas!

Någon som gjort detta eller vet var man kan köpa en sprayburk men snarlik färg?

Alla jag hittat är för ljusa...

MVH

//MikEe
735
Om det är en orginalfälg till en e39:ans M5 är denna färgkod hemlig om jag inte missmineer mig, detta för att hindra att kopior inte lackas i samma färg...
Mi
137
MikEe
BMW Z4 3.0i Sport -04
Hmm jo det är nog så... Har iofs kopior själv och kunde inte reflektera över någon skillnad i färg när jag stod parkerad bredvid en riktig M5:a.

Någon borde ju ändå ha fixat en stött kant, så händiga som folk är här på forumet...

Får väl åka till en lackerare, ta en färgkarta och jämföra med mina kopior...
Har inte BMW bättringsfärg till fälgarna?
Bo
369
Booya
530iA Touring -94
Halv-lånar tråden lite (detta gäller ju trots allt också en M5-fälg);

Finns färgen till E34:ans "Throwing Star" fälgar tillgänglig? Jag har Nürburgring-varianten (om det nu skulle skilja i annat än storlek).
Mi
137
MikEe
BMW Z4 3.0i Sport -04
Har kollat med BMW och det finns ingen sådan bättringsfärg. Det blir till att hitta en lösning själv. Ingen som har gjort detta?

Mi
137
MikEe
BMW Z4 3.0i Sport -04
Huh! Ringde till Intera. Man måste tydligen lacka först med svart under och sedan är det en specialfärg som kostar 3500 kr för en liter. Jag kommer ALDRIG få till det var hans svar... :S

//Mikee
No
13
Noodlez
525ia -93
Jag åkte till närmaste färghandlare med fälgen så blandade han till en färg till mig. Det går inte att se skillnad med blotta ögat. Den fälgen var kantstött...

"power is nothing without control"
du kan ju lacka allihop i godtycklig färg. blir väl billigare än 3500 för originalfägen. :)

Bilen:
Länk
Mi
137
MikEe
BMW Z4 3.0i Sport -04
Noodlez: Tack för tipset. Det ska jag prova. Har en bra lackerare i närheten av jobbet.

Marcusss: Vilken färg då? Alltid funderat på om mintgröna M5-fälgar vore kanske snyggt??? :)

... det är ju till stor del originalfärgen som gör dem så snygga enligt mig.
jag menade att istället för att bättringsmåla med svindyr originalfärg så kan du ju måla allihop i en liknande färg. men visst är det snyggast med original.

Bilen:
Länk
Ma
1.341
Matthias
328i GT - 2016
320dT - 06
Lexus RX400h - 06
Hej

Jag köpte mina M5-fälgar (3.8) av en kille med mycket BMW erfarenhet, han kör racing och har haft BMW-verkstad. Han sa att det är BMWs "standard" silverfärg på fälgen. Vet inte vad det betyder, men kan vara värt att kolla. Jag behöver också fixa till mina fälgar.

Matthias
Hej har en samma tråd i bilvårds forumet.
har dock inte hunnit blanada till en snarlik färg ännu.

- Noodlez har du kvar burken? Färgkoden brukar klistras på när man köper mixat.

Om jag hittar en snarlik färg hos lackeraren så hör jag av mig i denna tråden samt den jag startade.

-Phil
-MikEe om du hinner blanda till färg så hör av dig så slipper vi experimentera.

-Phil
Ja
299
Jake
Hyundai Santa Fe 4WD 2.2 CRDI 2011
Matthias: Vanligt är att använda Titansilver enligt en vän till mig som är lackerare och sim lackade mina M-fälgar, Har man den mörkare tonen i så får man det genom att blanda svart "pigment" i klarlacken som går över Titansilvret...

Vet inte om det hjälpte men lycka till !

/Jake
Jupp var hos lackeraren idag.
Han blandade totalt på frihand. = ingen kod tyvärr.

-Phil
Mi
137
MikEe
BMW Z4 3.0i Sport -04
Phil: Sweet... fick du med dig det i en sprayburk då eller? Min bil ska in på verkstad på måndag och sedan har jag 2 veckor med pressbilar så då har jag gott om tid på mig.

Vad fick du ge för färgen? Sedan kör du vanlig klarlack inte sant?

Mikee
Mi
137
MikEe
BMW Z4 3.0i Sport -04
Tillbaka igen...

Var förbi en lackerare på lunchen. Han visste inte hur han skulle blanda för att få rätt färg. Titansilver med svart färgpigment men inte hur mycket.

Någon som har färgkoden?

Jag hade fälgen lös.... gubben tog en kopp mixade för hand och höll koppen mot fälgen. Tittade lite o olika ljus och vinklar.

Klart 180 spänn + klarlack.

Länk

Vänster framfälg som jag fixat. Klicka på bilden för att se full storlek.

-Phil
Champ
Philip S; är detta replecia fälgar?

Japp väger bly gör de med :-(
hade 18tummare som vägde mindre innan...

Replicor men vet inte varifrån eller märke.

-Phil
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.