AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
805

finns det "sport"-koppling till 540/E39?

Visa användare
2.145
540is
E39 M5 99' Bi-Kompressor
E39 540iAT 00' Kompressor
har lite problem när man klipper i 3'an från 6000 rpm på 2'an greppar inte ..... (400+HP)
br
22
broken
540i -98
lite ot men jag är väldigt nyfiken på din kompressorlösning då jag funderar på en installation. Vem gjorde jobbet? Är du nöjd?

Visa användare
2.145
540is
E39 M5 99' Bi-Kompressor
ESS i norge har monterat och jag e jävligt nöjd !
finns hyggliga bilder på just E39 installation på deras hemsida (ny hemsida e på gång!) checka
gamla på Länk
In
504
Ingo
320d -13
X5 M-sport -15
McLaren 570s -16
540is>
Jag är lite nyfiken hur man löser det där med besiktning? Eller har man bara bilen som en busbil, vilket är ytterst begränsande.
Man kan väl inte plocka bort kompressorn varje gång?
Jag har själv funderat på en större modefiering.

Mvh Ingo E39 nu med 17" vinterdäck.
Visa användare
2.145
540is
E39 M5 99' Bi-Kompressor
Tja Ingo, vi verkar bygga åt samma håll (har sett dina köpesannonser) - beställde den där dvl M5-bakkofångaren på Novation förra veckan . orka inte vänta längre det töar ju ! - på min E34 besiktade jag helt enkelt INTE, men på denna blir det nog prov med kompressorn monterad, för att sedan åka in utan (om det inte går med)- rätt lätt att tillfälligt plocka bort kompressorn och ha en tillfällig distans för insugsluften, så det löser sig nog. jobbigare med tonade rutor runt om faktist.....

ett par bilder kan va kul

Min PD installation
Länk

Nya VX-kittet. alla delar
Länk
In
504
Ingo
320d -13
X5 M-sport -15
McLaren 570s -16
540is> ja det e inte lätt att hitta en bakrekofångare :( Vad fick du betala på Novation? Jag antar att det bara e höljet och listerna.
Åkte du utan att besikta E34:an, vart du aldrig stoppad av polisen?
Om det skiter sig med besiktningen, plockar du då bort kittet själv? Har du stor vana vid motorer eller klarar vem som helst att ta bort det? Går det att återställa bilen i orginal skick vid eventuel försäljning utan att det syns att man pulat?

Brukar du "köra" i Knivsta eller på Lunda ?

Tack för de fina bilderna :)
Ja VT (VX?) kittet ser mycket smidigare ut.

Du får berätta hur det har går när det är time med besiktningen, ren chansning om de lyfter på huven eller inte :)

sn
283
snabel a
M5 -01
540iaT S.C. -98
Ingo: Kompressorkittet blir inte godkänt på bilprovningen om man ska gå enligt regelboken. Däremot så har jag haft bilen på bilprovning med full installation och den gick igenom, därmed inte sagt att den går igenom nästa gång också...
Visa användare
2.145
540is
E39 M5 99' Bi-Kompressor
Sorry menar VT såklart. priset borde hamna runt 5000 inkl bmwcs rabatten. ej balk då - men den är ju samma som man har på bilen.. blev stoppad en ggn med E34'an på E4 (laser i somras) kostade 300 (fick rabatt pga. fartböter också):.) men om man jämför med 2 besiktningar så gick jag plus totalt sett.

lunda/knivsta blev tunnt förra året 1 enda repa i knivsta, skall bli bättre i år :)

In
504
Ingo
320d -13
X5 M-sport -15
McLaren 570s -16
Snabel a> vad gör du om de upptäcker kittet?

540is> Ja det blir väl till att beställa en ny kofångare, det verkar ju omöjligt att hitta en begagnad :( Vad sa farbror blå om att bilen va obesiktad=körförbud?

En av killarna i DTMpower har ett kitt i sin E46 328 som de har skrivit om. Mycket bra kritik om ESS.

Länk

sn
283
snabel a
M5 -01
540iaT S.C. -98
Ingo: Ja du då börjar problemen…Jag skulle nog montera loss remmen först och sedan besiktiga bilen. Om inte det skulle fungera så får man "tillfälligt" montera loss kompressorn. Tänk på att om du inte är van med att montera, och om du inte har rätta verktygen så tar det faktiskt lite tid att montera ur och i kompressorn.
Visa användare
2.145
540is
E39 M5 99' Bi-Kompressor
Farbror blå sa inte så mycket, vänlighet räcker långt - men 300 spänn kom man inte undan iallfall.

netsix
540is---> Får man fråga vad det kostade att montera kompressorn. Fick ett pris på 44.000:- Nkr. Stämmer det?
Monterade ESS det eller beställde du grejerna och monterade själv?

/netsix
netsix
Glömde att fråga om hur långt din bil gått. För jag undrar om man kan montera det utan problem på en bil som gått 15600 mil (dvs min).

/netsix
Visa användare
2.145
540is
E39 M5 99' Bi-Kompressor
Min bil har just passerat 15' men den är ju skruvad så klart som alla importare (LCM står på 15300) så hur långt den gått igentligen vet jag inte troligvis runt 20'... är väl en gränsfall igentligen men jag tänkte vafan det är väl bara byta motor om den rasar.... dom ligger ju på runt 30' på skrotarna nu (igen V8 har rasat ännu pga kompressorladdning enl. både ESS och DINAN)

Vet som sagt inte normalpriset då jag endast flyttade kompressor och uppdaterade till Gen.II prylar.

In
504
Ingo
320d -13
X5 M-sport -15
McLaren 570s -16
Jag besiktade bilen i fredags (ua), jag passade då på att fråga om kompressor om vad som gäller. Om man kopplar förbi kittet så går den igenom! Jesperado skriver ju att det inte spelar någon roll, motorn får inte vara modifierad. Men jag har fått skriftligt av besiktningsmannen att det är ok bara avgasvärdena är inomgränsvärdena. Det är alltså "bara" att hänga av remmen :)

Visa användare
2.145
540is
E39 M5 99' Bi-Kompressor
Najs !
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.