|
|
|
|---|---|
|
Har precis köpt ett par 18" ACE Spider fälgar till min 328:a e36 med 255:or där bak och 235 där fram... undrar om detta kan ställa till något problem och antar att det är olagligt med den däckbredden bak? | |
|
Om det ställer till problem eller ej påverkas av främst två faktorer. 1. Vad har dina fälgar för ET-mått 2. Vad har du för sänknning Men jag kan sägaatt jag själv kör med 255/35-18" bak och med M-chassi och ET35 som jag har går detta ej utan en rejäl valsning. Sedan fram har jag 225/40-18" och det går ju i lite i hjulhusen vid fullt rattutslag. Olagligt är jag till 99&% säker på att det inte är. Då jag både har kört igenom besiktning och noga poliskontroller ett par gånger. Lycka till / Mvh Jimmy Min ögonsten: Länk |
|
|
Hmm.. jag har ingen sänkning utöver M3 chassie, som bilen är utrustad med original. Jag har haft på fälgarna en gång och det ställde inte till något problem då, körde iofs ett kortvarv på parkeringen bara. Vad menas med valsning? Menade mest om det kommer att slita extremt på spindelleder etc i framvagnen? Mvh Oskar |
|
|
valsning betyder att man "töjjer" ut skärmkanterna så att det blir mer plats för breda fälgar och däck BMDoubleVMthree Din dröm - min vardag |
|
|
OzzeFFS: Oki, ET-måttet står på insidan av fälgen någonstans, står typ "ET40". Det måttet måste man ha reda på för att veta om dina nya fälgar kommer att få plats. Men du kan ju oxå bara prova dig fram ;-). Skulle tippa på att du kan köra själv eller med lätt last men ej med full bil, vilket jag ställde som krav på min. Valsning är precis som "bilfreak" säger, man bokstavligen rullar ut skärmkanten med en kul på insidan av skärmen efter att ha värmt upp skärmen först. På så vis ska inte lacken spricka. Dock inget man ger sig på själv om man ej har den kunskapen! Återkom gärna med resultatet av hur det gick. Mvh Jimmy Min ögonsten: Länk |
|
|
Olagligt är det inte så länge man inte ändrar spårvidden med mer än 15 mm och ökar rullomkretsen med mer än 5 &, samt att hjulen aldrig får ta i skärmarna eller delar av hjulupphängningen. ........... Det finns två bilar, en ny BMW eller en begagnad BMW. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.