|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Jag är ny på forumet och oerfaren när det gäller BMW... Skall ev. köpa en beg 525i Touring, årsm -01. Bilen har gått strax över 10000mil. Jag har kört den och såvitt jag kan bedöma är den i mycket bra skick. Nu undrar jag om någon med erfarenhet av ovanstående kan tipsa om ev svagheter eller något jag bör kontrollera extra noga? Är det någon dyr service som dyker upp vid 10000 - 15000mil? Det är en importbil... | |
|
Det du bör kontrollera är historiken, historiken och historiken. Sen kan du kolla bakluckan angående rost. Min: Länk |
|
|
Precis! Historiken är mycket viktig, BMW bilar är mycket välbyggda och det kan vara svårt att se skillnad på en 12000 milare och en som gått 22000 mil. Kontrollera serviceboken noga (tryckdatum, stämplar etc.) och se till att få med alla nycklar. Serviceintervallerna beror på hur bilen körs men är i ordningen: Oljeservice, Inspection I, Oljeservice, Inspection II osv. där Insp II är den mest omfattande. Sedan tillkommer en årskontroll (markeras med en liten klocka i displayen) oberoende av körsträcka där bromsvätska och / eller kylvatten bytas. /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- |
|
|
Om man är riktigt petig så kan man ju kolla upp "briefet" som ska finnas där bilen registreringsbesiktades och kontakta föregående ägare i ex Tyskland. Läs följande länk vad Jesperado säger: Länk // Jögge Länk |
|
|
Välkommen till forumet glömde jag säga... :-) // Jögge Länk |
|
|
Länk Länk /Udo Dirkelsniff Länk |
|
|
Tack för era svar! Jag har efter att ha slitit mitt hår grundligt, precis bestämt mig för att köpa bilen! (om jag nu inte hittar något skumt). Gör isåfall affär på Fredag, så jag är tacksam för ytterligare tips innan dess... |
|
|
Länk Därmed inte sagt att den du tittar på är skruvad. Men det är bättre att kolla allt som går innan köpet... Lycka till. /Udo Dirkelsniff Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.