|
|
|
|---|---|
|
Hej Har just nu en 328:a e36 som jag trivvs bra med, men hade tänkt byta till en 46:a istället. Någon som jag verkligen trivs med med den jag har nu är att den har m3 chassie, dom andra bilar jag provkört(som saknat m3 chassiet) har inte haft ens i närheten av samma körglädje. Nu när jag spanat efter en e46:a har jag inte hittat en ända som är utrustad med M3 chassie.. finns detta inte alls eller?? Mvh Oskar | |
|
Det finns "Sportchassi" till E46...det kanske motsvarar E36ans "M3-chassi"...? / Joakim Länk |
|
|
M-chassie / sportchassie som tillval till "vanliga" 3-serie bilar motsvarar inte på något sätt (och har aldrig gjort) det chassie som sitter på en M3. /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- |
|
| Blir kanske till att behålla min e36:a då, tills jag har råd med en riktig m3:a :) För den är underbar att köra. Lite synd att den är så vanlig som den är och framför allt misshandlad av "malmöbor" som varken servar eller tar hand om sina bilar... | |
|
det finnw inget som heter M3-chassi.... din 328 har möjligen M-chassi, motsvarande finns även till E46. /Jonas |
|
| Varför provar du inte en E46:a innan du bestämmer dig? | |
| Jag har prövat... men dom jag har testat har inte haft Sportchassie m-chassie.. | |
| Ta och testa en E46 med M-chassi då! :) | |
|
tror att d e ganska stor skillnad faktiskt. min har d o d känns gött, skulle dock behövas stag o m3 hämmare (om de går på) då e jag nästan helt nöjd.. /// Bimmarkomanen |
|
| Det är väl inget svårt att hitta en E46 med M-chassi eller? Måste väl finnas hos din BMW-handlare antingen som beg och även kanske nytt. Coupén/Cab finns säkert fortfarande hos handlaren. | |
|
Jag har ju M-chassie och undrar då vad som egentligen skiljer en 330 med detta chassie från M3-chassiet? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.