|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej !! Har nu äntligen fått tanten att innse att 530 touring inte är helt fel när man har 2 "småttingar" ;-) Säljaren lovade att göra insp 2 innan en ev lev och priset sänktes till 223` .. Vad tycker panelen om detta ? Finns det någon som har handlat av Björn Lundmark Tidigare ? Mvh Jimmy | |
|
Lite mer info kanske vore bra... ;) Årsmodell, mil, utrustning... / Joakim Länk |
|
| Kan det vara denna: Länk | |
|
Helt rätt... Tala om hjärnsläpp ;-) Glömde länken.. Länk |
|
|
Tror det är ungefär där prismässigt du hamnar för en nyimporterad hos seriös handlare. En annan likvärdig bil hittar du t ex här Länk. Tillverkad samma månad och med ungefär samma utrustning. Billigare 530 finns givetvis men då handlar det många gånger om tveksama bilar och/eller säljare men om man har tid och ork så går det säkert att göra fynd då E39 är relativt svårsåld. ___ //Ulf |
|
|
Ok, Tack för tipset om bilen.. Mvh Jimmy |
|
|
Hittade denna 540 som kanske kunde vara ett alternativ istället.. Någon som känner till firman ? Länk Skiljer det mycket i driftskostnader på 540 & 530 ? Bensin förstår jag att det går åt lite extra men i övrigt ? Mvh Jimmy |
|
|
Det som gör 540'n dyrare är försäkring och bensin. I mitt fall så kostar 540 drygt 50% mer att försäkra (10500 mot 6800). Bensinförbrukning är ju individuellt men garanterat minst 2 dl/mil och mer troligt 3 dl/mil. Jag kör drygt 2000 mil om året så gör man en snabb beräkning: Försäkring: 10500-6800 = 3700 kr Bensing: 2200*0,25*11 = 6050 kr Summa på ett är ca. 10 papp Service är också dyrare men inga drastiska skillnader. Mycket av reservdelarna är ju samma. 530 är det förnuftiga valet medan 540 gör det ännu lite roligare att köra bil. ___ //Ulf |
|
|
Var förresten förbi Påarp i dag och den 530 jag länkade till var mycket fräsch men jag synade den inte i detalj. ___ //Ulf |
|
|
Tack Ulf :-) Troligtvis så tar jag en sväng neråt i helgen och kollar upp bilarna.. Såg att Jarl´s oxå har en 530 men tycker nog att det ska vara rails på en touring. Länk Mvh Jimmy |
|
|
Nu e´ bilen bokad !! Känns skönt.. Åker ner den 6maj och hämtar den.. Länk |
|
| Den ser ju alldeles ypperligt trevlig ut - grattis! :) | |
|
Tack :-) fick den för 24 000:- + 200 för plåtar och förs.. Det enda som jag saknar är sportstolar men man kan kanske inte få allt ;-) |
|
| Du fick ju "ganska" mycket annat, så du får nog vara nöjd ändå. :) Och SKULLE det verkligen knipa så är det ju inga större problem att byta ut stolarna. :) | |
|
Jo det är klart, Någon som vet vad det är för Motorola tfn som passar ? Som jag förstog det så är den väl bara förberedd för tfn.. Mvh Jimmy |
|
|
V3690 och vissa andra v modeller antar jag. Se till att få med telefon för det satt i bilen när den levererades... Den kan behöva speciell programvara för att fungera... Grattis till elegant vagn! Asken |
|
| Tack så mycket :-) | |
|
Mycker vacker bil!!! Visst hade det varit trevligt med sportstolar men de som sitter i är ju alla fall aktiva stolar med massage. Hittar jag en likadan fast med steptronic så... ___ //Ulf |
|
|
Massage ?!? Åh fan, det hade jag faktiskt missat.. Trevlig helg på er alla !!! Mvh Jimmy |
|
|
Alltid kul att se folks miner när man berättar att man har massage i bilstolarna... Brukar uppskattas mer av kvinnliga passagerare ;-) ___ //Ulf |
|
|
Se till att få stänkskydd monterade runtom, gör grymt mycket för att minska bläsring från breda fälgar och svnesk sand från skrotvägar... Asken |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.