|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Anders: Jag vet inte var du bor, men jag ser kanske väldigt lätt på det hela då jag bor inne i stan, man tvingas vara mer offenlig. Skulle någon ta en bild av sin bil utanför mitt hus skulle jag tycka att det var kul ( Kanske smickrande t.o.m) Överlag verkar det som folk utanför de större tätorterna i Sverige är väldigt måna om sina "revir". Men det är klart jag hade kanske tänkt likadant om jag bott utanför stan. |
|
|
Fotografera tillbaks då vaf*n! ;) Spring och hämta era kameror och plåta säljaren med bilen. Undrar han vad du pysslar med, så säg att det är för en tidningsartikel eller nåt. Eller varför inte lägga upp bilderna på Blocket när man hittat hans annons, och då givetvis använda hans nummer men "pruta" priset något tiotusentals kronor? Äh. /Berga BMW - Beste Marke Weltweit. |
|
|
Kristoffer T, Jag bor inne i Stockholm, syns nog i min profil. Vet inte vad du menar riktigt med att man är mer offentlig bara för att man bor i stan?? Är väl snarare så att man är MER "skyddad" från allmänheten om man bor i en lägenhet om du frågar mig. Flyttade från en förortsvilla i höstas och man är väl lika mån om sitt hus och sin tomt som man är om sin lägenhet. Min åsikt kvarstår, man fotar inte någons bostad tillsammans med sitt säljobjekt i vilket fall som helst. Kanske är svårt att föreställa sig om man inte ägt ett hus. |
|
| Vi är ju alla djur egentligen, och här handlar det om att skydda sitt revir, så visst jag köper ditt argument. | |
|
Djur ? Revir ? Vill man inte förstå så är det, för att inte säga omöjligt, bortkastad tid iaf. Tack för mig i den här tråden. |
|
| Då tackar jag för visat intresse. | |
|
Jag anser nog också att det är bättre att ta en bild vid en sjö. Sedan hade jag blivit mer tveksam till ett ev. bilköp om ägaren kallar sig något annat i annonsen än vad han egentligen heter. Om han ljuger om någonting så trivialt som sitt namn, vad ljuger han då om beträffande bilens historia och skick? Jag föredrar ärliga försäljare oavsett om de har ett svenskt eller sydklingande namn. |
|
| Jag håller med alla som tycker det är fel att bette sig på detta sätt. Jag skulle aldrig vilja ha med min villa (om jag nu hade haft en) på en annonsbild för någon bilskojare. Risken finns ju faktiskt att han blåser folk på pengar och dom då beger sig till säljarens förmodade bostadsadress (huset på bilden). Det finns alldeles för många tattare som säljer skitbilar (nyimport, ej regbes ännu) med ett oregistrerat kontantkort och ett påhittat namn som enda referens. | |
|
50% av alla bilannonser i uppsala på de lite finare bilderna är ju tagna uppe vid Slottet här. Jättefin utsikt och man är bra långt över markhöjden så man har hela uppsala som utsikt bakom korten.. Ja tror inte landshövdningen bryr sig värst mycket över att folk knäpper kort på bilar utanför hans bostad. Men visst, när de kommer till privata, icke offentliga människors hus så är de ju klart att man kanske tar åt sig, att han fotar vilen utanför huset behöver ju inte va för att använda till bilannons utan lika gärna va till framtida inbrott i villan eller liknande.. |
|
|
e38b12 Huvudet på spiken! Fredrik |
|
|
Satt just och bilsurfade på blocket och reagerade på detta (falskt namn) när jag skulle kolla upp en bil. Denna; Länk Och här var en till; Länk Oftast är det ju en speciell (icke)stavning i annonstexten som gör att första varningsklockan ringer. Ett sök på eniro.se bekräftar vad man redan visste... Som redan sagts här i tråden så är det nog snarare kontraproduktivt att fejka sitt namn. Åtminstone jag undrar då; "på vilka andra sätt luras denne säljare". |
|
|
Tur dom inte fotar bilen utanför en BMW-firma i alla fall Många annonsörer använder ju bilden som var på mobile.de eller autoscout24.de när dom köpte bilen. Syns att det är Tysk miljö bakom samt ingen nummerskylt oftast. Pinsamt tycker jag det är när en handlare på sin officiella sida skriver "Arkiv-bild" under !! Eller riktigt illa. Hittade MIN bil på en bilhandlares hemsida i Örebro på www.bytbil.se Bilderna hade han snott från hemsidan där bilen auktionerades ut i Belgien och den bil han hade till salu var likadan men han hade tydligen inge bilder på sin egen bil Blev förbannad på honom och sa till honom att ta bort bilderna och då fick jag bara ett "up-yours" till svar Såg då snabbt till att webb-mastern på www.bytbil.se raderade bilderna istället !! :-) Min 735iL -01:a Länk |
|
|
Här är ett typexempel Länk Cadillacen på bilden är utkörd på landet i Tyskland. Inga skyltar och på bilden är det dessutom en SLS och inte en STS !! Texten är dessutom inte särskilt lockande på annonsen Min 735iL -01:a Länk |
|
| Vad är skillnaden på SLS/STS? | |
|
En massa olika saker på dom bilarna. Motorstyrka/vridmoment skiljer bl.a. Även fjädringen är annorlunda och fälgarna samt vissa andra saker och tillbehör STS är byggd för att slåss med 7-serien och MB S-klasse i Europa och därför mer sportig för autobahn. SLS är klassiskt lugn och gungig för USA-marknaden STS= Seville Touring Sedan SLS= Seville Luxuary Sedan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.