|
|
|
|---|---|
|
kan man montera M5ans bromsar på vilken annan 5serie som helst??? (E34) vad behövs göras/vilka delar behövs för att genomföra bytet?? vad e' det för skillnad mellan en M5broms o en vanlig på en tds? skivstorlek/antal kolvar mm?? eller någon som vet något bättre förslag på bromsar? mina ok fram e' snart kass... ger lite vibrationer i ratten o dom går inte att smörja upp sa verkstan... mvh Danne | |
Paap Reeder |
Hej! Du måste ha minst 16 tummare om Du skall montera M5 ok och skivor annars får inte hjulet plats. MVH /// Paap Reeder |
|
lugnt - har 17tummare på nu - o det verkar som det blir större... *hehe* men passar oken rätt på när man bytt skivor??? eller måste man byta hela fjäderbenet?? menar om skivorna e' större så kommer ju oken längre ut, men passar fästena från original då?? mvh Danne |
|
Paap Reeder |
Hej! Jag skulle montera M5 / E 34 OK och skivor på min E 28 M535. Du måste ha OK + skivor + byglarna som håller oken. Mina skivor var 315 mm vill jag minnas. Finns kanske ännu större. Det viktiga är att OK och skiva hör ihop. Annars tror jag det är bara "bolt on" som gäller. MVH /// Paap Reeder |
|
Det funkar även med e32 750 bromsar vilka har 4-kolvs ok istället för en kolv som m5:an. Dessutom passar dom i 15 tummare (tror jag), vilket kan vara bra med tanke på eventuella vinter hjul. -=G535=_ |
|
|
Skiljer det något på skivorna på 3,6 och 3,8'an ? //Ticco OO=00=OO __--------__ E28 528iA -86 BMWCS # 4508 200SX -90 200SX OGS # 17 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.