|
|
|
|---|---|
|
Har tidigare använt BMWs läderlotion och trivs mycket bra med den. Jag kände dock för att testa lite annat så jag införskaffade AutoGlyms och Sonax lädervårdsprodukter på Micro. Sedan satte jag min kära hustru på att testa produkterna. Själv tog jag en ringnyckel och skruvade lite allmänt manligt ;-) Autoglyms produkt var hon mycket nöjd med (lite tjockare och lämnade en trevlig yta efter sig, inte så jättedrygt, luktar citron), Sonax blaskiga produkt fick klart underkänt. Den såg nästan ut att torka ut skinnet mer än mjuka upp det. Stolen som fått en behandling med Sonax fick hon göra om med BMWs produkt med bra resultat men hon föredrog ändå AutoGlym. Hon upplevde dock BMWs som drygare. AutoGlyms produkt skriver dom själva med fördel kan användas även på vinyl och insidan på dörrarna blev mycket fina, kanske lite för glansiga men lite mer efterpolering löser nog det. Man kanske inte skall ta det uppe på instrumentbrädan, med risk för blänk. Jag brukar annars använda AutoSmarts vinyl och plastpolish som universalmedel men kan uppleva att det blir lite flammigt ibland på just ovanpå instrumentbrädan. Så vad mig anbelangar fungerar AutoGlym bra såväl som BMWs läderlotion. Frågan är väl om man vill att det skall lukta citron eller lite mer stallartat (hästpiss) i bilen. Jag säger inte att det luktar illa men man vet vilken produkt som har använts. /Johan | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.