AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
865

Akut rattfråga!

An
142
AndersE
Befinner mig mellan två BMW:s
Jag var på skroten idag och de hade en e39 med m-sport ratt med knappar från en e39 -96. Samma årsmodell som min. Ratt plus airbag skulle han ha ca 3000 för men är det något mer från denna skrotade bil jag behöver för att den skall funka på min (jag har inte knappar)!

Snabba svar önskas
tack på förhand/AndersE
An
142
AndersE
ingen?
Ring till BMW och fråga...

// Jögge Länk

An
142
AndersE
Jag har ringt bmw göteborg, bj bilservice och bavaria men ingen kan ge mig ett svar på denna fråga. Han på bmw trodde inte att det skulle gå då multiratten hade en "sjupolig släpring" och min nuvarande var fempolig tydligen. Jag sa att jag kunde skaffa en sådan med han trodde ändå inte att det skulle funka.
He
478
Heli
330eT -20 Portimao blå, M paket,mm..
Om din bil inte är utrustad med multiratt idag, så antar jag att du måste uppdatera bilen med stöd för de funktioner som finns på multiratten. Har du tex farthållare? annars måste ju en sådan monteras för att ratten skall vara till någon nytta för dig. Styrningen av stereo/telefon, är förmodligen bara en fråga om rätt kablage, eventuellt måste mjukvaran uppdateras hos BMW. Om de nu kan hitta någon som kan detta...På bmwtips.com finns ju ett mektips om byte av multiratt, kolla där om du hittar mer info om detta.
An
142
AndersE
På BMWTIPS.com byter dom välen en multiratt till en sportmultiratt?
An
142
AndersE
Är det ingen som bytt ratt på detta sättet?
Länk

/Udo Dirkelsniff

Länk
An
142
AndersE
Helvete!!!!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.