AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
734

Offset till E30?

Vilket offset är det mest optimala på en E30 om man ska ha lite större hjul?

/Johan

Min bil: Länk

St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Ja du, jag har haft allt ifrån ET35 till ET13 på min. Och ska sanningen fram så är däremellan bäst!

Nu har jag ET13 och då sticker hjulen ut aningen utanför skärmarna fram. Vissa tycker det är snyggt, andra inte.

Förra säsongen hade jag ET35 och var tvungen att ha 10 mm spacer fram. Å bak så var hjulen lite för långt in i hjulhusen såg det ut som. Såg inte så bra ut.

ET25 tror jag är orginal så jag rekommenderar det!

Alla tänker bara på sig. Ingen tänker på mig!
Visa användare
273
Skillz
325i Cab -88
Stavros, så det såg okej ut i fram med 10mm spacer och fortfarande en bit in bak med 10mm spacer?

Ska svara ett par spacerplattor imorgon så skulle vara bra att veta hur tjocka jag ska göra dom.

hade tänkt köra på 20mm spacers runt om.

Mvh
Miche
Länk
Det här med olika ET, hur noga är det? Har ni märkt om lager o.d. tar stryk av att köra med 'fel' ET?

mvh
/Jörgen

Volle Geschwindigkeit speichert Zeit
Fälgens diameter och bredd spelar in så man kan inte säga att det finns ett korrekt ET värde till E30.

Speca dimensioner så kan man lätt räkna på vad som passar.

/Anton
Anton: Låt säga 7,5-8,5x18 fram och 8-9,5x18 bak.

/Johan

Min bil: Länk

ET 24/25 vilket det nu var är standard för 7 breda har jag för mig.

Har en lite grej för att räkna på vad som krävs fram, inte helt exakt då det beror på hur sänkt bilen är osv.

Men 18x8.5tum fram tror jag inte går med ET25, måste till lite lägre ET (20-21 med 51mm fjäderben). Om det får plats utåt vet jag inte men lite skeptisk är jag.
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Skillz: Att jag behövde 10 mm spacer fram berodde på att mina 16"/7,5" ET35 fälgar tog i fjäderbenet fram annars.

Har du t ex motsvarande fälgar men med ET25 så slipper du ju förmodligen det problemet.

Fram ser det okej ut. Men eftersom jag aldrig hade 10mm spacer bak så satt som sagt bakhjulen i förhållande till framhjulen lite längre in. Jag störde mig lite på det men det är inte säkert att alla ser det.

MEn det är ju bara att svara 4 st 10mm spacer så är det problemet löst.

mvh
Visa användare
273
Skillz
325i Cab -88
Stavros, saken är väl den att jag testat med mina nyinköpta 7.5x17" fälgar och de har ET35. Och jag provade de lite snabbt bak på bilen och det stack in en bit, märkte det på en gång. Så det känns nästan som om 20mm är lämpligt där bak.

Men får väl svarva dom till 10mm då. Undrar bara om nylon är ett lämpligt material att göra de av.

Mvh
Michel
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.